در بین موضوعات مختلف پادکست فارسی، موضوعات جنایی مخاطبین بیشتری دارد و از این نظر پرداختن به پرطرفدارترین پادکست های جنایی در مجله شنوتو مهم است. از جمله مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این موضوع در بین مردم می‌شود، پاسخ دادن به حس کنجکاوی فطری است و به این سوال که «جنایت‌ها از کجا آغاز می‌شوند» پاسخ می‌دهد. موضوعات جنایی در عین بررسی پرونده‌های مختلف، مانند فیلم‌ها سعی نمی‌کنند تا از نظر روحی هم شما را درگیر موضوع کنند، در نتیجه می‌توانید مانند یک کارآگاه از پرداختن به یک پرونده لذت ببرید.

پس اگر شما هم به موضوعات رمزآلود که درباره جنایت‌های تاریخ هستند علاقه دارید و از گشت و گذار در بین پرونده‌های جنایی لذت می‌برید، شنوتو پیشنهاد می‌کند تا آخر این متن همراه ما باشید تا چند پادکست جذاب در این حوزه به شما معرفی کنیم.

 

چند مورد از پرطرفدارترین پادکست های جنایی

حس کنجکاوی ما انسان‌ها سبب می‌شود تا علاقه‌مند به کسب اطلاعات درباره موضوعات مختلفی باشیم. پرونده‌های جنایی نیز یکی دیگر از موضوعاتی هستند که روحیه پرسشگر ما ممکن است به آنها علاقه‌مند شوند و از همین منظر نیز فایل‌های زیادی در موضوعات جنایی زیادی وجود دارند. اما از بین تمامی آنها چند مورد هستند که کیفیت ساخت و روش روایت خوبی هم دارند و شما را در طول داستان با خود همراه می‌کنند که در این بخش به معرفی بخشی از آنها می‌پردازیم.

 

1.      پادکست صحنه جرم

این پادکست گزینه خوبی برای آنهایی است که از پرداختن به یک پرونده و مستندات واقعی آن لذت می‌برند. هر کدام از روایت‌هایی که در پادکست صحنه جرم می‌شنوید، داستانی برگرفته از یک پرونده واقعی است که موضوع جنایت و مستندات حول آن را شرح می‌دهد. در این فایل‌ها با پرداختن به جزئیات پرونده‌ها به طور خوبی پاسخگوی حس کنجکاوی شما است. پس اگر به پرونده‌های جنایی و قدم زدن رد صحنه جرم علاقه دارید، این اپیزودها را در لیست خود قرار دهید.

2.      پادکست فیکشن

اگر به دنبال تجربه حس هیجان در ترکیب با ترس هستید، پادکست فیکشن گزینه خوبی برای شما است. در هر قسمت از فیکشن شما روایت ماجرایی را می‌شنوید که چندان هم با واقعیت روزمره ما منطبق نیست و در منطق جا ندارد، اما یک ماجرای واقعی قلمداد می‌شود. این مباحث با احساساتی رازآلود و ترسناک همراه هستند و می‌توانند برای هر شنوده علاقه‌مند به هیجانی جذابیت داشته باشند. در این فایل‌ها به موضوعاتی پرداخته می‌شود که شاید تا مدت‌ها در ذهن شما بماند. البته لازم به ذکر است که این پادکست برای افراد زیر ۱۵ سال گزینه مناسبی نیست.

3.      پادکست ردرام

در بین تمام محتوایی که در این حوزه تولید می‌شوند، می‌توان گفت که یکی پرطرفدارترین پادکست های جنایی، پادکست ردرام است. این محتوا سال‌هاست که تولید منظم خود را حفظ کرده است و همواره دست بر موضوعاتی می‌گذارد که پیش‌تر کمتر به آنها پرداخته شده است و این موضوع یکی از جنبه‌های جذاب و هیجان‌انگیز آن به شمار می‌رود. در هر قسمت از ردرام به شرح پرونده یک قاتل سریالی همراه با ذکر جزئیات پرونده می‌پردازد که در بین آنها علاوه بر داستان‌های خارجیٰ داستان قاتلین سریالی ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

4.      پادکست برادرز

یکی از گزینه‌های جذاب در این حوزه پادکست جنایی برادرز است که در تمامی جوانب خود بالا بردن آدرنالین شما را مد نظر قرار داده است. با این محتوا قرار است تا به یک تونل وحشت از اتفاقات سفر کنید و در عین حال که شرح اتفاقاتی را گوش می‌کنید، در ترکیب با موسیقی مناسب؛ آدرنالین را نیز تجربه کنید. لازم به ذکر است که محتوای این اپیزودها حاکی از اتفاقاتی واقعی و مستند هستند که می‌توانند برای مدتی تقریبا یک ساعته شما را میخکوب کنند. پس اگر به دنبال هیجان آمیخته با موسیقی مناسب فضا هستید، از این گزینه غافل نباشید.

5.      پادکست زنان تبهکار

اگر همیشه فکر می‌کردید که جنایت‌ها توسط مردان صورت می‌گیرند، شاید وقت آن رسیده باشد تا با گوش دادن به پادکست زنان تبهکار دید خود را به دنیا تغییر دهید. در هر اپیزود از زنان تبهکار به یکی از زنان جنایتکار و پرونده آنها و جنایاتی که مرتکب شده‌اند پرداخته می‌شود و از جذابیت‌هایی که آن را از دیگر محتواها جدا می‌کند اجرای آن به صورت نمایشی است. یعنی علاوه بر راوی بخش‌هایی هم به اجرای نمایشی اختصاص داده شده است.

6.      پادکست جنون

اگر به پرونده‌های جنایی پیچیده و روش حل آنها علاقه دارید، اما از خشونت و خون لذت نمی‌برید، پادکست جنون گزینه خوبی برای شماست چرا که جنون معتقد است «حل کردن یک معمای جنایی شاید چیزی شبیه قدم زدن در مکانی ناشناخته است». در نتیجه می‌توانید با روایتی که از هر داستان می‌سازد در لابه‌لای پرونده‌ها و داستان‌های عجیب آنها قدم بزنید و تصویرسازی کنید. در این توضیحات در عین پرداختن به جزئیات، خبر از خون و خشونت نیست. البته عدم وجود تصاویر پر از خون، به این معنی نیست که این محتوا برای کودکان مناسب است و مانند هر گزینه دیگری که در این لیست می‌بینید، همچنان نباید در جایی که کودکان هستند، بدون هدفون به آن گوش کنید.

7.      پادکست نوار زرد

برای بررسی یک پرونده جنایی باید با بستر تاریخی و اجتماعی آن پرونده هم مورد بررسی قرار بگیرد. نوار زرد درباره قتل‌های سریالی است که در ایران رخ داده‌اند و آنها را با پرداختن به وضعیت اجتماعی و تاریخی موجود در آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

بهترین پادکست جنایی فارسی کدام است؟

در این متن به بررسی برخی از پرطرفدارترین پادکست های جنایی در بین گزینه‌های فارسی پرداختیم. اما اینکه کدام محتوا برای شما جذاب‌تر است را باید با توجه به ویژگی‌های مد نظر خود و موضوعاتی که به آنها علاقه دارید انتخاب کنید، چرا که هر محتوایی مخاطبین خود را دارد. از طرفی لحن راوی و نوع روایت نیز از گزینه‌هایی است که بر اساس سلیقه افراد باید انتخاب شود. در نتیجه هر کدام از موارد بالا می‌توانند برای فردی جذابیت داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید