همه ما ممکن است روزهایی سخت و تاریک را تجربه کنیم که بر این اساس یک پادکست انگیزشی خوب می‌تواند برای ادامه راه و حفظ حال خوب کمک کننده باشد. در این بخش شنوتو به معرفی چند پادکستی می‌پردازد که می‌توانند به بهبود روحیه شما کمک کنند و انگیزه شما را برای ادامه دادن و رسیدن به اهداف افزایش دهند.

در حالی که گوش دادن به فایل انگیزشی خوب که از علم بهره گرفته باشد، می‌تواند به روحیه ما کمک کند و در طول زمان منجر به بهبود سلامت روانی شود، در مقابل یک فایلی که صرفا در جهت انگیزه دادن باشد و تفکر علمی نداشته باشد، یک حس خوب مقطعی ایجاد می‌کند. این احساسات خوب کاذب به مرور زمان می‌توانند باعث سرخوردگی شده و حتی سلامت روان ما را تحت تاثیر قرار دهند. بر این اساس پیدا کردن فایل‌های خوب، مهم است که در این بخش شنوتو به معرفی چند پادکست مفید در این زمینه می‌پردازد.

 

چند پادکست خوب انگیزشی

افرادی که اهل پادکست هستند معمولا دنبال پادکست‌هایی جذاب در زمینه موضوعات مورد علاقه خود هستند. با این حال این کار برای افرادی که به موضوعات انگیزشی علاقه دارند کار دشوارتری است. چرا که مرز بین فایل‌های خوب و فایل‌های زرد گاهی اوقات باریک بوده و پیدا کردن آن مسیری پرچالش است. پادکست انگیزشی از آن نظر مهم است که گوش دادن به آنها می‌تواند تاثیر سریعی روی حال روحی ما داشته باشد و در ادامه شنوتو پیشنهاداتی را برای شما معرفی می‌کند.

 

1.      پادکست راوی

برای آنهایی که روزهای سختی را در هر جنبه‌ای از زندگی خود می‌گذرانند، گوش دادن به پادکست راوی می‌تواند امیدبخش باشد. این پادکست تشکیل شده از تجربه زندگی هر شخصی است، که چالشی را در زندگی خود تجربه کرده است. این قصه‌های شنیدنی می‌توانند از مشکلات و چالش‌های بزرگی که هر فردی ممکن است در زندگی خود تجربه کند پرده بردارند. مشکلاتی که برخی ریشه در کودکی دارند و برخی در طی مسیر بزرگسالی ایجاد شده‌اند و در نهایت فرد قصه با پشت سر گذاشتن آنها حالا داستان خود را برای ما تعریف می‌کند. راوی راه خوبی برای انرژی گرفتن در روزهای سخت زندگی است چرا که روایتی از داستان‌های زندگی‌های واقعی افراد معمولی جامعه، مثل ما است.

 

2.      پادکست دیالوگ

اگر در مسیر شغلی خود روزهای سختی را تجربه می‌کنید، و یا کارآفرینی هستید که به دنبال انگیزه برای ادامه دادن می‌گردید، پادکست دیالوگ راه خوبی است که با سختی‌های مسیر افراد موفق ایرانی آشنا شوید. برخی از آنها در ایران هستند و برخی دیگر در خارج از ایران اما این پادکست از معدود فایل‌هایی است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پای صحبت‌های افراد موفق ایرانی بنشینید و با مسیر شغلی آنها آشنا شوید، از همین نظر گاهی اوقات تجربه‌های این افراد به تجربه‌های شخصی ما بسیار نزدیک هستند. این مورد نیز مانند تمامی گزینه‌هایی که در این لیست هستند امید بیهوده‌ای برای شما ندارد، بلکه شعله‌ی انگیزه‌ای از جنس تلاش را در شما روشن می‌کند. شنیدن درباره فراز و نشیب‌های زندگی شغلی افراد به ما خاطرنشان می‌کند که می‌توانیم با امید و کوشش از سختی‌ها گذر کنیم.

 

3.      پادکست هلی تاک

این گزینه شاید یک پادکست انگیزشی نباشد، اما به موضوعات روانشناسی می‌پردازد و از موضوعاتی می‌گوید که هر شخصی ممکن است در زندگی خود به آنها نیاز داشته باشد و در روزهای سخت به کمک ما می‌آید. این پادکست اطلاعات مفید علمی و روانشناسی معتبری را به صورت فایل‌های صوتی در اختیار ما قرار می‌دهد. پس فارغ از اینکه چه سنی دارید، مشغول به چه کاری هستید و یا چه هدفی را در زندگی دنبال می‌کنید، پادکست هلی تاک می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت روانی خود را ارتقا داده و آن را حفظ کنید.

 

4.      رادیو راه

اگر برای روزهایی که دچار خستگی ذهنی هستید به دنبال فایل انگیزشی می‌گردید، رادیو راه گزینه خوبی است تا بار روانی را از دوش ذهن شما کم کند. این پادکست به جز حس آرامش و خوبی که ایجاد می‌کند، شما را به تفکر دعوت می‌کند تا در ابعاد مختلف زندگی فکر کنید. پس برای آنهایی که به دنبال انگیزه و حال خوب با چاشنی فلسفه و کمی هم روانشناسی هستند، این پادکست گزینه خوبی به شمار می‌رود که با روایت جذاب مجتبی شکوری، طرفداران زیادی را برای خود رقم زده است.

 

5.      پادکست صلح درون

اگر حس ناامیدی را تجربه می‌کنید و از نظر روانی روزهای سختی را می‌گذرانید، پادکست صلح درون بهتر از هر مورد دیگری در این لیست می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه برای ادامه دادن پیدا کنید. این پادکست کمک می‌کند تا حال درونی بهتری داشته باشید و حس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید.

 

معرفی پادکست انگیزشی

گوش دادن یکی از راه‌های خوب برای انگیزه پیدا کردن است. به خصوص که شما می‌توانید در حین انجام کارهای دیگر از فایل‌های پادکست استفاده کنید. برای مثال روزی را تصور کنید که شروع خوبی نداشته، وقتی در ترافیک اول صبح هستید می‌توانید یک فایل انگیزشی پخس کنید و از استرس شروع روز بکاهید. یا زمانی را تصور کنید که به دلیل سختی‌های کار دیگر توانی برای ادامه دادن ندارید اما می‌توانید با گوش دادن به یک فایل صوتی انگیزشی از سختی‌های افراد بشنوید و به ادامه راه امید پیدا کنید.

به کمک فایل‌های انگیزشی یاد می‌گیرید که شکست به اندازه موفقیت ارزش دارد. به بیان دیگر هر فردی ممکن است در زندگی دچار شکست شود، نکته مهم آنجاست که بتوانید از این شکست‌ها برای ادامه راه درس بگیرید. شنیدن درباره افرادی که تجربه‌هایی مشابه و حتی سخت‌تر از شما داشتند نیز خود می‌تواند انگیره ما را برای ادامه افزایش دهد و درس‌های زیادی برای ما دارد. این فایل‌هایی که در این متن معرفی کردیم کمک می‌کنند تا مدیریت حال بد خود را یاد بگیرید و با جنبه‌های روانشناسی آن آشنا شوید. گاهی اوقات نیز یاد گرفتن نکات و ایده‌های جدید، خود می‌توانند انگیزه‌بخش باشند.

پس اگر این روزها حال خوبی را تجربه نمی‌کنید یا به دنبال فایل‌های انگیزشی خوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پادکست‌های معرفی شده در این بخش را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید