سفارش تولید پادکست از موضوعاتی است که این روزها بسیاری از کسب‌وکارها و مدیران پیشرو به دنبال آن هستند. پادکست نوعی از محتوا با ارزش کیفی بالا است که می‌تواند تا مدت‌ها مورد استفاده کاربر بوده و به معرفی برند شما و افزایش ارزش آن کمک کند. در حالی که افرادی زیادی هستند که پادکست‌هایی را در گوشه‌ای ساکت از خانه خود با یک میکروفون معمولی می‌سازند و طرفداران زیادی هم دارند، وقتی کار در سطح یک بیزینس می‌شود، کیفیت آن اهمیت بالایی پیدا می‌کند که باید به آن توجه شود. در ادامه به معرفی فاکتورهایی می‌پردازیم که برای سفارش ساخت پادکست اهمیت دارند. این مفهوم عموما برای پادکست‌های تجاری که برای یک برند خاص تولید می‌شوند کاربرد دارند.

 

پادکست تجاری چیست؟

در معنی اولیه پادکست تجاری یا پادکست بیزینسی، پادکستی است که برای برند شما تولید می‌شود و در نهایت هدف آن تبلیغ محصول، خدمات یا نام تجاری شما است. راه‌اندازی یک پادکست به شما کمک می‌کند تا به یکی از ابزارهای جدید و مناسب برای فروش سازمان خود استفاده کنید. اگرچه گاهی اوقات ممکن است این تاثیرات چندان سریع نباشند و تاثیر اصلی خود را بر روی برندینگ بگذارند که در طولانی مدت روی فروش کارساز خواهد بود، اما در نهایت هر پادکست تجاری موجب جذب مشتریان جدید برای شما می‌شود. پادکست‌های تجاری می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند و مناسب‌ترین قالب به ماهیت کسب و کار شما و جامعه مشتریان شما بستگی دارد.

 

ویژگی‌های یک پادکست تجاری

پادکستی که تحت عنوان یک نام تجاری تولید می‌شود، باید حاوی مولفه‌هایی باشد که نشانگر کیفیت بالای آن هستند و به خوبی معرف برند شما باشد. در حالی که یک فرمول مشخص برای موفقیت و کیفیت بالای پادکست وجود ندارد با این حال ترکیبی از تجربه، استراتژی و خلاقیت می‌توانند به موفقیت هر چه بیشتر پادکست شما و شنیده شدن نام تجاری شما کمک کنند. به همین دلیل است که سازمان‌ها به دنبال سفارش تولید پادکست توسط افراد و مجموعه‌های خبره در این زمینه هستند که به صورت تخصصی در امر پادکست فعالیت دارند.

به طور کلی به پادکستی صفت «خوب» نسبت داده می‌شود که علاوه بر کیفیت ساخت و صدای خوب، محتوایی جذاب و مخاطب‌پسند داشته باشد اما همچنان محتوا مفید باشد. در ادامه به بررسی عمیق‌تر فاکتورهایی که باعث ساخت یک پادکست خوب می‌شوند، می‌پردازیم.

1.      تمرکز روی ایده اصلی

پادکست‌های حرفه‌ای عموما یک ایده اصلی دارند و تمام محتوا حول آن ایده اصلی تولید می‌شود. در پادکست‌هایی که تحت عنوان یک کسب‌وکار تولید می‌شوند، اگر قصد تولید یک پادکست درباره غذا و مواد غذایی را دارید اما در بین آن صحبت از موضوعات سیاسی یا ورزشی بی ربط بوجود می‌آید در واقع یک نشانه به مخاطب خود می‌دهید که «اگر به دنبال محتوای تخصصی هستی، باید در پادکستی دیگر به دنبال آن باشی!!». به بیان دیگر وفاداری به موضوع و ایده اصلی به عنوان هسته کار نقطه تمایز پادکست خوب از سایر پادکست‌ها است.

2.      تولید محتوای باکیفیت

نکته مهم اینجاست که تولید محتوای مورد پسند مخاطب نباید مرز محتوای باکیفیت را بگذراند. تولیدکنندگان محتوا گاهی اوقات مرز محتوای عامه‌پسند و زرد را تشخیص نمی‌دهند، اما محتوایی که تحت نام یک برند تولید می‌شود نمایانگر آن نام تجاری و ارزش‌های آن است و پادکست با هدف تبلیغ برند تولید می‌شود، نه ضد تبلیغ!

3.      کیفیت ساخت بالا

کیفیت ساخت در پادکست شامل صدای خوب و باکیفیت، ویرایش مناسب فایل‌های صوتی و طراحی کاور مناسب و جذاب است. برای صدای مناسب می‌توانید از امکانات یک استودیو استفاده کنید. استودیو شنوباکس راه خوبی برای بهره‌مندی از یک استودیو پیشرفته است. در مراحل بعدی باید فایل شما به خوبی ادیت و ویرایش شود و بخش‌های اضافی حذف شده و از موزیک‌های مناسب برای آن استفاده شود. در آخر نیز یک کاور مناسب و هدفمند برای پادکست انتخاب شود. چرا که کاور روشی برای معرفی اولیه پادکست به مخاطبین است.

 

مزایای ساخت پادکست تجاری

این روزها موفقیت کسب‌وکار به حضور آنلاین بستگی دارد و این حضور چیزی بیش از ساخت صفحات در شبکه‌های اجتماعی است. پادکست یکی از بسترهای آنلاینی است که این روزها مدیران پیشرو به دنبال آن هستند. پادکست فایل‌های صوتی هستند که در بستر اینترنت تولید می‌شوند. سفارش ساخت پادکست از جنبه‌های مختلف بری شما سودمند است و کمک می‌کند تا صدای شما به مشتری‌ها، کاربران و هم‌صنف‌هایتان برسد. در ادامه به بررسی مزایای پادکست برای بیزینس شما می‌پردازیم:

  • پادکست کمک می‌کند تا تخصص خود را نشان دهید و جایگاه خود را در صنعتی که در آن فعال هستید، تثبیت کنید.
  • به کمک سفارش تولید پادکست به برندینگ خود کمک می‌کنید. این شیوه کمک می‌کند تا مخاطبین نام برند شما را بیشتر از سایر رقبا در خاطر داشته باشند.
  • جدا از موضوعی که برای پادکست خود انتخاب می‌کنید، پادکست یک وسیله در جهت مارکتینگ است. در نتیجه از طریق این رسانه به مخاطبین بیشتری از قشرهای متفاوت دست پیدا خواهید کرد و صدای خود را به مشتریان بیشتری خواهید رساند.
  • از پادکست می‌توانید برای جذب مخاطبین بیشتر به سایت و شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

 

سفارش تولید پادکست

از مجموع نکات بالا می‌توان نتیجه گرفت که برای یک پادکست موفق نیاز به تجربه و مهارت در کنار یک دیگر است. شما برای تمامی خدمات مورد نیاز خود از میزبانی ضبط در استودیو تا ویرایش فایل می‌توانید از شنوتو کمک بگیرید. پادکست در عین حال که هزینه‌ای مقرون به صرفه در مقایسه با تبلیغات دیگر دارد، ماندگاری بالایی دارد و تا مدت‌ها می‌تواند برای شما مخاطب جذب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و با پلن‌های شنوباکس برای تولید پادکست آشنا شوید. در نهایت هم می‌توانید با استفاده از سرویس هاستینگ شنوتو فایل‌ها خود را به صورت رایگان در شنوتو آپلود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید