معرفی چند پادکست مشابه چنل بی اهمیت دارد چرا که یکی از قدیمی‌ترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها در زمینه پادکست فارسی است. این پادکست در باب روایت‌هایی از پرونده‌های جنایی واقعی است. هر کدام از اپیزودها به نقل از یک رسانه انگلیسی زبان موثق است. چیزی که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود، بیان جذاب علی بندری، راوی این داستان‌ها است. در هر پرونده شما داستان اصلی را به همراه ریزه کاری‌های مختلف می‌شنوید.

پیدا کردن پادکست جدید همیشه کار ساده‌ای نیست، چرا که باید از بین دنیایی از تنوع بتوانید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید و این امر نیاز به زمان زیادی دارد. از آنجایی که سبک و ژانر مهم‌ترین ویژگی برای یافتن پادکست مورد علاقه شما هستند، در این متن ما سایر مجموعه‌هایی که از لحاظی با این پادکست شباهت دارند را معرفی می‌کنیم تا علاقه‌مندان به چنل بی بتوانند سایر پادکست‌های مورد علاقه خود را نیز پیدا کنند.

۱. راوکست

از مهم‌ترین ویژگی‌های جذابیت در چنل بی که ممکن است افراد را به معرفی چند پادکست مشابه چنل بی ترغیب کند، روایت‌های داستانی است. پادکست راوکست نیز به همین نوع از روایت‌های می‌پردازد، اما این روایت‌ها عموما کمی چاشنی تاریخی هم دارند. این پادکست در هر اپیزود به سراغ یک شخصیت یا اتفاق می‌رود و داستان آن را برای شما روایت می‌کند که هر روایت شامل جزئیاتی برای اشراف کامل به موضوع است. این موضوعات و شخصیت‌ها هر کدام به نوعی شما را متعجب و حیرت‌زده می‌کنند که جذابیت هر اپیزود حدودا ۱ ساعتی آن را بیشتر می‌کند. با توجه به اینکه در این پادکست به چند شخصیت تاریخی نیز پرداخته شده است، گوش دادن به آن برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

۲. زنان تبهکار

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید خلافکارها همیشه مرد هستند، شاید بد نباشد که چند قسمتی از این پادکست را گوش کنید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این پادکست برای افراد زیر ۱۵ سال مناسب نیست. پادکست زنان تبهکار یکی از پادکست‌های جنایی است که به موضوع متفاوتی پرداخته است و آن هم پرونده‌های زنانی است که دست به جرم و جنایت زده‌اند. برحسب استریوتایپ‌ها، عموما جرم و جنایت‌ها به مردان نسبت داده می‌شود، اما این پادکست راه خوبی است تا در این تفکرات قالبی خود تجدید نظر کنید. در هر اپیزود شما داستان زندگی، جرم‌ها و انگیزه‌های این زنان را می‌شنوید. این پادکست نکاتی دارد که آن را جذاب‌تر می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به فضاسازی‌ها و اکت‌های نمایشی اشاره کرد که روش روایت آن را از بسیاری پادکست‌های دیگر متمایز می‌کند.

۳. پادکست میم

در میم شما شرحی از مقاله‌های برنده و یا کاندید جایزه پولیتزر را می‌شنوید. پولیتزر یک جایزه در زمینه‌های مختلف از جمله شعر و ادبیات و روزنامه‌نگاری است که می‌توان گفت مطرح‌ترین و مهم‌ترین جایزه در حوزه روزنامه‌نگاری به شمار می‌رود. این پادکست نیز با لحنی روایی، جزئیات موضوعات مربوط به مقاله‌های برتر برنده پولیتزر و یا کاندید آن را بررسی می‌کند. برخی از اپیزودهای پادکست میم که در ابتدای آنها نیز ذکر می‌شود، برای کودکان مناسب نیستند. نحوه روایت و جذابیت سوژه‌های انتخابی از نقاط قوت این پادکست به شمار می‌روند که با این رویکرد می‌توان آن را پادکست مشابه چنل بی، دانست.

۴. پادکست ردرام

اگر طرفدار پادکست‌های جنایی هستید و دلیل اصلی علاقه شما به چنل بی هم موضوعات جنایی است، شنوتو به شما پیشنهاد می‌کند که پادکست ردرام را نیز گوش کنید. این پادکست پرونده‌های جنایی قاتلین سریالی را بررسی می‌کند و در هر اپیزود در کنار فضاسازی‌های جذاب به توضیح جنبه‌های مختلف پرونده می‌پردازد که نتیجه آن پادکستی هیجان‌انگیز است، هر چند که برای افراد زیر ۱۵ سال مناسب نیست.

۵. آخرین شاهد

یک پادکست دیگر که به بررسی پرونده‌های جنایی پرداخته است، پادکست جنایی آخرین شاهد است. پس اگر از گوش دادن به روند پرونده‌های جالب توجه علاقه دارید، پیشنهاد شنوتو برای گوش دادن به این پادکست را جدی بگیرید. در هر دو یا سه اپیزود حدودا نیم ساعتی این پادکست ماجرای یک پرونده هیجان‌انگیز را گوش می‌کنید که می‌تواند بهانه خوبی برای پر کردن لحظه‌های شما باشد.

۶. پادکست پرسه

اگر از نوع سناریوهای با جزئیات زیاد چنل بی لذت می‌برید، احتمالا گوش دادن به پادکست پرسه نیز برای شما لذتبخش خواهد بود. در پرسه عباس سیدین از گشت‌وگذارها، کنجکاوی‌ها و پرسه‌هایش در لابه‌لای کتاب‌ها می‌گوید. هر پرونده که به یک موضوع، کتاب یا فرد اختصاص دارد، در دو یا سه اپیزود حدودا ۱ ساعتی منتشر می‌شود. موضوعات این پادکست با دقت نظر انتخاب شده‌اند و گوش دادن به آنها روش خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در یک حزوه خاص است اما روش و سناریو روایت به گونه‌ای تنظیم شده است که باعث خستگی مخاطب نشود.

معرفی ۶ پادکست مشابه چنل بی

گوش سپردن به یک پادکست نه تنها طعم لحظه‌های ما را شیرین‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا کیفیت لحظه‌ها نیز بیشتر شود. همچنین کمک می‌کنند تا شنونده بهتری باشیم. عموما در هر روایتی که از پادکست‌ها می‌شنویم، قدری به اطلاعات عمومی ما نیز افزوده می‌شود. در این بخش چند پادکست را معرفی کردیم که هر کدام به لحاظ بخشی از موضوع یا نوع روایت و سبک آن به پادکست پرطرفدار چنل بی، شباهت داشتند. این روش راه خوبی برای یافتن پادکست‌های مورد علاقه است. چرا که با اطمینان بیشتر به سراغ پادکست‌ها می‌روید و می‌توانید آنهایی را انتخاب کنید که به لحاظ مورد نظر به پادکست مورد علاقه شما نزدیک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید