در روزهای گرم تابستان 1403، جامعه پادکست فارسی در یک شوک خبری فرو رفت. ابتدا در روز جمعه، 30 تیر ماه 1403، این خبر شنیده شد که مهدی پور باقی گوینده‌ی پادکست جنایی آخرین شاهد، به زندگی خود پایان داده است. بدن بی جان این پادکستر 34 ساله، در روز دوشنبه هفته قبل، در خانه‌اش، در ST. Jones واقع در کانادا، پیدا شد. در پی این خبر بسیاری از پادکسترها و همکاران وی، با ابراز تاسف و تسلیت این موضوع را اطلاع‌رسانی کردند. اما ماجرا همین‌جا تمام نشد…

در ادامه به نقل از سایت CBC خبری منتشر شد که حاکی از پیدا شدن جسد زنی 33 ساله ایرانی، در روز سه شنبه، بود. بدن این زن جوان در نزدیکی مرکز شهر ST. Jones کانادا رها شده بود. در واقع این زن جوان، همسر مهدی پور باقری بود. خانم باران عابد که به گفته کاربران، نزدیک 11 سال قبل با هم ازدواج کرده بودند و چند ماه پیش به همسرش در کانادا پیوسته بود. پس از تحقیقات مشخص شد که این قتل چند روز پش از تاریخ کشف جسد رخ داده است. در این گزارش نامی از این زوج برده نشد، اما در خبر پلیس مظنون اصلی را همسر وی، معرفی کرد.

خبر از وقتی داغ‌تر شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل کردند که مهدی پورباقی همسر خود را به قتل رسانده، سپس بدن این زن جوان را مثله شده، در داخل یک چمدان و در نزدیکی مرکز شهر رها کرده، در نهایت هم به زندگی خود پایان داده. به گفته منابع متعدد، دوربین‌های مداربسته نیز او را در حال حمل چمدان ثبت کرده‌اند.

در ادامه انتشار این اخبار، اطلاعاتی هم درباره این زوج منتشر شد. مطابق اطلاعات لینکدین، مهدی پورباقی در Memorial University of Newfoundland کانادا، مشغول تحصیل رشته بیوانفورماتیک بود. او دانش آموخته دبیرستان علامه حلی، دانشگاه شریف و تربیت مدرس بوده. گفته می‌شود، باران عابد نیز در حوزه آرایشگری مشغول به کار بوده.

در قسمت آخری که از پادکست آخرین شاهد که در تاریخ 28 آپریل 2023 منتشر شده بود، یک تریلر 2 دقیقه‌ای از ادامه سریالی به نام شکارچی خبر می‌داد.

با این حال بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی اتفاقاتی که در جولای 2024 در زندگی شخصی وی رخ داده را مرتبط با آن تریلر 2 دقیقه‌ای می‌دانند و روایت‌ها و تئوری‌های مختلفی را مطرح کرده‌اند. هرچند عده زیادی هم با این تحلیل‌‌ها مخالف هستند.

توجه به این نکته مهم است که در هیچ بخشی از خبر رسمی منتشر شده درباره «مثله شدن» بدن مقتول صحبت نشده.

خانم سیما تهرانی‌فر، که به گفته خودشان از افرادی هستند که به صورت مستقیم با پلیس در ارتباط هستند و از ابتدا پیگیر گمشدگی خانم باران عابد بودند، در یک لایو اینستاگرامی اعلام کردند که پلیس به وضوح اعلام کرده که جسد قطعه قطعه نشده. وی از کاربران خواست که از دامن زدن به این شایعات و آزردن خانواده مقتول، جلوگیری کنند. همچنین یک استوری منتسب به خواهر خانم عابد نیز در این خصوص وایرال شده است.

بسیاری از کاربران نیز این اتفاقات را تاثیری که محتوای خشن پادکست بر روان پادکستر آن داشته، می‌دانند. و همین موضوع عامل گفتگوهای زیادی در فضای وب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید