گوش دادن به پادکست خوب با موضوع مهاجرت برای کسانی که قصد زندگی در کشور دیگری را دارند ایده خوبی است تا با موضوع از جهات مختلف آشنا شوند. مهاجرت یک مقوله مهم و تغییری اساسی در زندگی هر فردی به شمار می‌رود اما باید هر کس بر اساس اهداف، ویژگی‌های شخصیتی و شرایط شخصی مقصد خود را انتخاب کند.

معمولا افراد برای کسب اطلاعات به گفته‌های آشنایان و دوستان خود اکتفا می‌کنند، اما هر داستان مهاجرتی گفتنی‌ها و تجربه‌های زیادی در خود دارد که می‌توانند مسیر تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر کنند. از این جهت نیز گوش دادن به پادکستی که اطلاعاتی در زمینه مهاجرت و مقصد مهاجرت برای شما داشته باشد می‌تواند به تصمیم‌گیری درست و عاقلانه کمک کند تا احتمال خطا و پشیمانی کاهش پیدا کند.

 

چند پادکست خوب با موضوع مهاجرت

در هر کدام از این پادکست‌ها از زوایای مختلفی به مهاجرت و مقاصد آن پرداخته شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر مفید هستند. نکته مهم درباره پادکست آنجاست که شما می‌توانید در حین انجام کارهای روزمره خود آنها را گوش کنید و از زمان تلف شده که برای تمیز کردن خانه، طی مسیر در ترافیک و… سپری می‌شود استفاده مفید داشته باشید.

 

1.      رادیو دال

در رادیو دال هر فردی تجربه خود را از مهاجرت می‌گوید و تقریبا از هر مقصدی هم می‌توانید یک اپیزود و یک داستان پیدا کنید. از شرق دور تا فنلاند و سوئد و آمریکا و کانادا، داستان‌هایی هستند از افرادی که بدون فیلتر از تجربه‌های شخصی خود صحبت می‌کنند. این پادکست فرصتی را برای شما فراهم می‌کند که تجربه آن تقریبا در حالت عادی ممکن نیست. یعنی شما می‌توانید صحبت‌ها و تجربیات افراد مهاجر از کشورهای مختلف را گوش کنید که مدتی را در آن کشور زندگی کرده‌اند.

شیوه روایت این پادکست مصاحبه‌ای است که در هر قسمت میزبان با یک فرد به گفتگو می‌پردازد. در هر بخش از تجربه‌های او در مسیر مهاجرت صحبت می‌کنند و جنبه‌های تلخ و شیرین ماجرا را برای شما نمایان می‌کنند. هر چند باید در نظر داشته باشید که تجربه هر فردی در مهاجرت منحصر به فرد است و لزوما برای تمامی افراد به یک شیوه نیست، اما برای آشنایی بیشتر با فضای آن کشور می‌توانید از این ابزار هم استفاده کنید.

2.      کوچ رادیو

این پادکست از آن دسته مطالبی است که شنیدن آن برای هر کسی که قصد مهاجرت دارد، یک امر لازم به شمار می‌رود. کوچ رادیو در هر قسمت درباره یک موضوع مرتبط با مهاجرت مانند فاند گرفتن، خرید ملک، ثبت اقامت، جاب آفر و… در کشورهای مختلف صحبت می‌کند که مانند کپسولی از اطلاعات مفید هستند که در زمانی حدود نیم ساعت اطلاعات مفیدی را به شما می‌دهند که در حالت عادی باید ساعت‌ها در اینترنت درباره آنها جستجو کنید.

3.      رادیو ماجرا

وقتی صحبت از انواع پادکست خوب با موضوع مهاجرت می‌شود، پادکست‌های جهانگردی نیز می‌توانند مفید باشند. رادیو ماجرا یکی دیگر از پادکست‌های مصاحبه‌ای است که در هر قسمت به سراغ یک کشور در جهان می‌رود و با شخص (یا اشخاصی) که سفری به آن کشور داشته‌اند صحبت می‌کند. این تجربیات بدون واسطه می‌توانند راه خوبی برای آشنایی با یک کشور و شرایط آن باشند. هر چند همواره تجربیات یک توریست با فردی که در کشور زندگی می‌کند متفاوت است، اما برای بدست آوردن دید کلی از فضای یک کشور می‌توانید از این پادکست نیز کمک بگیرید.

4.      کشورگرافی

یکی دیگر از پادکست‌هایی که از جنبه جهانگردی و آشنایی با کشور مقصد مفید است، پادکست کشورگرافی است که با ته مایه طنز یک سفر خیالی به کشورهای مختلف برای شما می‌سازد و در این حین از تاریخ، فرهنگ و جذابیت‌های آن کشور صحبت می‌کند. این پادکست نیز به شما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از کشورهای مختلف پیدا کنید و آشنایی با کشورها خود در انتخابی درست اثرگذار است.

5.      رادیو کوچ

اگر از پادکست‌های تجربه محور لذت می‌برید، رادیو کوچ هم از تجربیات افراد در مهاجرت می‌گوید. در این پادکست هم شما می‌توانید در هر قسمت یک مصاحبه از فردی که تجربه‌ای برای مهاجرت به کشوری را داشته است بشنوید. یک گفتگوی خودمانی که به شما کمک می‌کند تا مهاجرت را از دریچه نگاه افراد مختلف ببینید. این دریچه‌ها می‌توانند یک دید کلی از مقصد را برای شما فراهم کنند. تجربه هر فرد در مهاجرت متفاوت است و شنیدن آنها به کسب اطلاعات بیشتر شما کمک می‌کند.

 

چرا گوش دادن به پادکست برای موضوع مهاجرت مفید است؟

مهاجرت یک تصمیم اساسی در زندگی به شمار می‌رود که مسیر آن را تغییر می‌دهد. به همین دلیل هم عموما تحقیق و سختگیری در این مسیر نتیجه بهتری برای شما می‌سازد. یک مهاجرت موفق با تحقیق کافی ممکن می‌شود چرا که در انتخاب مقصد مناسب گزینه‌های مختلفی وجود دارند. یعنی به جز اینکه شرایط شما باید برای آن کشور مساعد باشد تا بتوانید ویزا دریافت کنید، باید آن کشور نیز بستر مناسبی برای زندگی شما داشته باشد. در این مسئله گزینه‌هایی مانند آب‌وهوا، رفتار مردم، فرهنگ، نوع نگاه جامعه، رفتار آنها با مهاجران، جایگاه رشته شما در آن جامعه و… نیز تاثیرگذار است که هر شخصی باید بنا به سلیقه و ویژگی‌های شخصیتی خود، مقصد مناسب را انتخاب کند. در راه این تحقیقات و گردآوری اطلاعات، یک یا چند پادکست خوب با موضوع مهاجرت می‌توانند راهکاری مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید