روش انتشار پادکست در بین مطالب وبلاگی زمانی مهم می‌شود که شما به قدرت استفاده از روش‌های مختلف برای جذب مخاطب پی ببرید. به بیان دیگر ارزش هر پادکستی، جدا از محتوایی که دارد بر اساس شنونده‌های آن تعیین می‌شود. یعنی شما حتی اگر بهترین محتوا را هم تولید کنید اما شنونده‌ای برای آن نداشته باشید، ارزش آن مشخص نخواهد شد. در نتیجه عموما پادکسترها از روش‌های گوناگون جهت دستیابی به مخاطبین مختلف استفاده می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         انتشار پادکست در پادکچری‌های مختلف

این اولین مرحله و مهم‌ترین بخش برای دستیابی به شنوندگان بیشتر است. چرا که هر بستری مخاطبین خاص خود را دارد، شما وقتی از تمامی فضاها برای انتشار پادکست خود بهره ببرید، می‌توانید انواع مختلفی از مخاطبین را جذب کنید. از جمله پادکچری‌های معروفی که می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از: گوگل پادکست، کست باکس، شنوتو، اسپاتیفای، اپل پادکست و… که در بین این‌ها برخی مانند شنوتو می‌توانند هاست شما هم باشند و برخی دیگر تنها به عنوان پادکچر کاربرد دارند. برای این منظور کافی است که کد RSS Feed خود را از هاست برداشته و در پادکچرها قرار دهید. لازم به ذکر است که شنوتو تنها هاست ایرانی است که به صورت کاملا رایگان تمامی خدمات خود را در اختیار پادکسترها قرار می‌دهد.

·         انتشار پادکست در بین مطالب وبلاگی

یکی از روش‌هایی که عموما پادکسترها به کار می‌گیرند، ساخت یک وبسایت است که در آن با تولید محتوا، عموما محتوای سئو شده به دیده شدن پادکست خود کمک می‌کنند. در این روش آنها محتوایی بهینه برای موتورهای جستجو تولید می‌کنند که مخاطبین در صورت سرچ در گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتوای پادکست دسترسی پیدا کنند. برای این روش می‌توان در انتهای مطالب نوشته شده یا در بین آنها اپیزود یا کانال پادکست را قرار داد. که در بخش‌های بعدی روش آن را توضیح خواهیم داد.

·         استفاده از شبکه‌های اجتماعی

این روزها که شبکه‌های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده‌اند، استفاده از آنها برای دستیابی به مخاطب جدید بخشی از لیست هر کسب‌وکاری است. پادکست شما هم می‌تواند از این فضا برای شنوندگان جدید استفاده کند. بسیاری از پادکسترها از این روش برای ترویج و معرفی پادکست خود بهره می‌برند. برای این منظور کافی است که یک اکانت در شبکه اجتماعی مورد نظر بسازید و محتوایی متناسب با آن شبکه اجتماعی را تولید کنید.

·         تبلیغ پادکست

شما می‌توانید از بسترهای مختلف برای تبلیغ پادکست خود بهره بگیرید. برای این منظور باید حتما بسترهایی را انتخاب کنید که مخاطب هدف پادکست شما در آن وجود داشته باشد. برخی برای این امر سایر پادکست‌ها را انتخاب می‌کنند، برخی دیگر تبلیغ در اپ‌های پادکچری و یا شبکه‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است که شنوتو نیز امکان معرفی پادکست شما را هم در بنر صفحه اول و هم شبکه‌های اجتماعی خود فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع از طریق ایمیل podcast@shenoto.com با ما در تماس باشید.

روش انتشار پادکست در بین مطالب وبلاگی

اگر شما یک سایت و یا وبلاگ داشته باشید، می‌توانید از iframeها جهت انتشار پادکست در بین متن استفاده کنید. به طور کلی iFrame، خلاصه شده عبارت Inline Frame بوده و یک کد HTML را در یک صفحه وب بارگیری می‌کند. مانند فایل زیر:

 

برای این منظور کافی است از سایت شنوتو به صورت زیر اقدام نمایید.

1. ابتدا به صفحه فایل مورد نظر بروید.

2. سپس روی دکمه اشتراک بزنید.

ابتدا به صفحه فایل مورد نظر بروید و سپس روی دکمه اشتراک بزنید.

 

کد embed را انتخاب کنید

3. کد embed را کپی کنید. شما ۳ نوع کد را می‌توانید کپی کنید که هر کدام ظاهر متفاوتی دارند.

کد embed را کپی کنید. شما ۳ نوع کد را می‌توانید کپی کنید که هر کدام ظاهر متفاوتی دارند.

4. در صفحه مورد نظر خود قرار دهید تا مانند نمونه‌های زیر برای شما به نمایش درآیند. ظاهر هر کدام از فایل‌ها به ترتیب مشابه زیر است:

iFrameهای شنوتو برای فایل‌های بهادار چگونه عمل می‌کنند؟

در صورتی که فایل شما در دسته پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی بهادار باشد، اگر کاربری در سایت شنوتو لاگین باشد، امکان شنیدن آن را خواهد داشت. در غیر این صورت پیامی مبتنی بر بهادار بودن آن پخش می‌شود تا کاربران در صورت تمایل، با خرید اشتراک بتوانند به آن گوش داده و هزینه به ازای هر بار گوش دادن در حساب شما محاسبه شود.

استفاده از این روش برای فایل‌های بهادار مزایای دو چندان دارد. چرا که شما می‌توانید از طریق یک مطلب به صورت کامل درباره محتوای فایل توضیح دهید و مخاطب را به گوش دادن و خرید آن ترغیب نمایید.

چرا از iFrame استفاده کنیم؟

این کدها معمولاً برای قرار دادن محتوای خاص مانند تبلیغات، ویدئوها، فایل‌های صوتی و… از سایت‌های دیگر در درون یک سایت دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از iframe روش پذیرفته شده برای جاسازی یک ویدئو از سایت‌هایی نظیر YouTube و آپارات، یا محتوای صوتی مثل پادکست شما در شنوتو و یا نقشه‌هایی از Google Maps است.

شما اگر پادکست را به صورت جداگانه در سایت یا وبلاگ خود آپلود کنید، آمار شنیده شدن آن در بین آمارهای پادکچری‌ها محاسبه نمی‌شود. اما در صورت استفاده از این کد همچنان آمار آن ثبت شده و قابل ردیابی است. در نتیجه بر اساس هر بار شنیده شدن، به تعداد کل نرخ شنیدار شما اضافه می‌شود.

همچنین در صورتی که فایل شما مانند کتاب‌های صوتی دارای چند قسمت باشد، تمامی قسمت‌ها را یکجا می‌توانید با ظاهری آراسته در صفحه خود به اشتراک بگذارید. مانند نمونه زیر:

این کدها به جز جذب مخاطب، چه کاربرد دیگری دارد؟

به جز کمک برای جذب مخاطب جدید، انتشار پادکست در بین مطالب وبلاگی برای فایل‌های آموزشی هم مناسب است. شما در صورتی که کتاب صوتی یا فایلی دارید که بخشی از آموزش شما است، می‌توانید آموزش‌ها را در سایت منتشر کرده و در هر بخشی که نیاز بود کد iFrame فایل صوتی را در بین متن قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید