• 1 سال پیش

  • 26

  • 56:50

زعفران ثروت ملی ایران

ترنجیات
1
توضیحات

این پادکست قسمت دوم مجموعه ای است که با موضوع تاریخ ادویه و نقش آن در تاریخ جهان و با تمرکز بر زعفران تقدیم می کنیم. افتخار دارم در ساخت بخش های زعفرانی این مجموعه از همراهی و یاری دوست فرهیخته و محترم سرکار خانم سمیه شیرافکن که در زمینه زعفران پژوهش می کنند و کتاب ارزشمندی به نام زعفران گران را هم منتشر کرده اند، بهره مند شده ام. خانم دکتر شمامه محمدی فر ، پژوهشگر محترم لطف کردند و پیشنهاد گفت و گو دربارهٔ تاریخ و خاستگاه زعفران را پذیرفتند و با مهربانی و صبر به پرسش های ما پاسخ گفتند ایشان کتابی دربارهٔ زعفران در دست انتشار دارند. آقای مهندس منوچهر مالکی، کشاورز نمونه زعفران و متخصص آبیاری و زهکشی هم مهمان پادکست شدند و با حوصله و دقت دربارهٔ چرخهٔ حیات زعفران و بسیاری دیگر از نکات شنیدنی آن سخن گفتند. 

موسیقی ها: پیانو استاد مرتضی محجوبی، قطعهٔ مرکب نوازی از استاد علینقی وزیری اجرای ارکستر گل ها به رهبری استاد روح الله خالقی، تار استاد لطف الله مجد، تصنیف باد نو بهاری از عبدالحسین شهنازی، تنظیم استاد خالقی آواز بنان و شعر رهی معیری.

منابع مورد استفاده: آثار گرانبها و وزین استاد دکتر محمدحسن ابریشمی درباره زعفران ایران.

این قسمت مانند تمامی مجموعهٔ زعفران پادکست ترنجیات تقدیم می شود به جناب آقای ابریشمی که عمر خود در راه شناساندن زعفران ایران صرف کردند. با آرزوی سلامتی برای ایشان.

طرح پوستر: سحر برومند

تهیه کننده: تنجرین

نویسنده و راوی: نیوشا طبیبی گیلانی

Blog: toranjiat.blogspot.com

Telegram: t.me/toranjiatman

Instagram: @toranj_toranjiat



shenoto-ads
shenoto-ads