• 8 ساعت پیش

  • 1

  • 22:09

خاک سفید

اختیاریه
0
توضیحات

روایت كارآفرین دهه شصتی كه برای ۱۰۰ نفر در مجتمع خودرویی اشتغال‌زایی كرد

در این برنامه «مستند اختیاریه» با مهدی علاقه‌بند جوان دهه شصتی آشنا می‌شوید كه با پشتكار توانسته است در مكانی در محله خاك سفید تهرانپارس كه محل تجمع معتادان متجاهر و بزهكاران بود یك مجنمع خودرویی راه اندازی و برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی كند.

پل شهید زین‌الدین در سه راه استخر محله خاك سفید، محلی كه با تاریك شدن هوا به پاتوقی برای اعمال بزه كارانه برخی افراد تبدیل شده بود و شهروندان كمترین رغبت برای عبور از آن محل داشتند.

مهدی علاقه‌بند جوان متولد ۶۲ هر وقت از این محل عبور می‌كرد در ذهن خود آرزوی جمع شدن افراد بیكار و بعضاً معتادان متجاهری را داشت كه در این مكان تجمع می‌كردند. آرزویی كه اگرچه در آن زمان دست نیافتنی به نظر می‌رسید، اما با تلاش و پشتكاری كه این جوان هیئتی، مسجدی و البته جهادی داشت خیلی زود عملیاتی شد.


این شروع داستان كارآفرینی هیئتی و جهادی است كه از ۱۳ سالگی ایده‌های بزرگی را در سر داشت؛ مهدی علاقه‌بند از همان زمان وارد بازار كار شد و همزمان به تحصیل خود هم ادامه داد. با اینكه شرایط خانوادگی او به گونه‌ای بود كه نیازی به كار كردن نداشت، اما علاقه او به بازار كار باعث شد خیلی زود جذب فضای بازار شود. در ابتدا وارد فضای صوت و تصویر و الكترونیك شد و برای یادگیری تعمیر این قبیل لوازم در مغازه‌های مختلف مشغول فعالیت شد، همزمان در مجتمع فنی تهران ثبت نام كرد تا به صورت علمی‌تر این دوره‎ها را پشت سر بگذارد.

مهدی علاقه‌بند آرام آرام جلو رفت تا اینكه موفق شد نمایندگی یكی از شركت‌های فعال در حوزه نصب تجهیزات ایمنی خودرو‌ها را دریافت كند.

در آن ایام تنها نماینده‌ای بود كه مغازه از خود نداشت و تابلوی نمایندگی را در یك ملك استیجاری بالا برده بود. تلاش و پشتكاری كه داشت باعث شد بعد از یكسال تبدیل به برترین نماینده دزدگیر این شركت در تهران شود. این وضعیت ادامه داشت تا اینكه به مرور به سمت نمایندگی‌های یك شركت خودروساز داخلی در حوزه نصب دزدگیر و سیستم‌های ایمنی كشیده شد و...


می توانید در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار