• 1 سال پیش

  • 41

  • 22:52

از باغبانی تا خلبانی

اختیاریه
0
0
0

از باغبانی تا خلبانی

اختیاریه
  • 22:52

  • 41

  • 1 سال پیش

توضیحات

از باغبانی تا خلبانی در گفتگو با سرتیپ دوم خلبان سید اسماعیل موسوی

در این مستند «اختیاریه» شنونده گفت و گوی مهدی اسماعیلی با سرتیپ دوم خلبان سید اسماعیل موسوی محمد‌آبادی معاونت عملیات اسبق نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) باشید.

خلبان موسوی محمد‌آبادی گفت: در سال ۵۹ معلم خلبان و افسر عملیات گردان ۲۲ شكاری تبریز بودم. درست زمانی كه جنگ شروع شده بود و باید خود را آماده می‌كردیم.

برای یك خلبان شكاری، بزرگترین زجر این است كه دشمن را روی پایگاه ببیند. بایستی آماده می‌شدیم بنابراین كار را شروع كردیم.

اول مهر ۵۹ با عملیات بزرگ كمان ۹۹ دفاع را شروع كردیم و تا هشت سال دفاع مقدس در مسئولیت های مختلفی كه داشتم از فرماندهی گردان تا معاونت عملیات نیروی هوایی مشغول بودم و در سال ۸۵ بازنشسته شدم.

خانواده نگران بودم به آنها گفتم ما مسلمانیم و مسلمان برای همه كارهایش الگو دارد ما الگویی داریم بنام ائمه‌اطهار و سید‌الشهداء ما هر چه داریم از ائمه‌اطهار داریم.

وقتی در هور بودم هواپیمایم ساقط شده بود در تنهایی مطلق بودم و گلوله‌ها از چند طرف به سمتم می‌آمد فقط دو ركعت نماز به صورت خوابیده در قایق خواندم و زندگی برایم عوض شد و دیگر ترسی را احساس نكردم.

گرداننده این چرخ خداست كه قادر است و اگر خودمان را دست او بسپاریم مشكلی نخواهیم داشت و ...

(عملیات كمان ۹۹ یا عملیات البرز، عملیات هوایی گسترده نیروهای مسلح ایران، در اولین روز جنگ ایران و عراق بود كه بزرگترین عملیات نظامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. این عملیات در تاریخ ۱ مهر ۱۳۵۹ اجرا شد)

مجموعه مستند «اختیاریه» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است كه روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۰۰ از رادیو تهران پخش می شود.

رادیو تهران را در بعضی از كشورها می توان توسط گیرنده های دیجیتال و ماهواره ای بر روی ستلایت و فركانسهای زیر دریافت كرد:

ماهواره BADR / فركانس: ۱۱۸۸۰ مگاهرتز / پلاریزاسیون: افقی / نرخ سمبل: ۲۷۵۰۰

ماهواره INTELSAT۹۰۲ / فركانس: ۱۱۵۵۵ مگاهرتز / پلاریزاسیون: عمودی / نرخ سمبل: ۳۰۰۰۰

ماهواره Eutelsat HOTBIRD ۱۳B / فركانس: ۱۲


با صدای
مهدی اسماعیلی
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز