• 9 ماه پیش

  • 12

  • 10:02

جازموریان: تالاب شگفت انگیز

دکوول پادکست: دکوپاد
2
توضیحات

  جازموریان در مرز بین دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان و در منطقه‌ای به وسعت 69 هزار و 600 کیلومتر مربع قرار دارد. این نام از دو کلمه "جاز" به معنی "گیاه" و "موریان" به معنی "انبوه" تشکیل شده است و به درستی نمایانگر دشت‌های سرسبز و پر آب این منطقه در گذشته است.


تالاب جازموریان از جاذبه‌ها و تالاب‌های بی نظیر ایران است که هم در شهرها و هم فرهنگ مردم ایران عجین شده است. جازموریان بزرگترین دریاچه فصلی ایران به شمار می‌رود و واقعا امید داریم سلامت این دریاچه به آن بازگردد تا ما هم در حین بازدید به عظمت هر چه بیشتر آن پی ببریم.


در این اپیزود از پادکست دکوپاد قصد داریم پیرامون تالاب جازموریان صحبت به میان آوریم. تالابی که تمام زیبایی خود را به ما عرضه کرده است و امید داریم شاهد بارش‌های کافی در آن باشیم و دوباره رونق به آن بازگردد.


در وب سایت دکوول مقاله‌ای جامع پیرامون تالاب جازموریان برای شما آماده کرده‌ایم که هم اکنون دعوت می‌کنیم به آن مراجعه کنید. همچنین ممنونیم که با لایک و سابسکرایب کردن خودتون هم ما رو حمایت می‌کنید تا به این ترتیب صدامون به سمع علاقه مندان بیشتری برسد. به امید دیدار شما عزیزان.


با صدای
یسنا جهانشاهی
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز