• 1 سال پیش

  • 21

  • 14:40

پیامدهای منفی مقایسه فرزندان با دیگران چیست؟

خانواده تهرانی
0
0
0

پیامدهای منفی مقایسه فرزندان با دیگران چیست؟

خانواده تهرانی
  • 14:40

  • 21

  • 1 سال پیش

توضیحات

پیامدهای منفی مقایسه فرزندان با دیگران چیست؟

شنونده بخشی از برنامه «خانواده تهرانی» درباره نتایج منفی مقایسه مداوم فرزندان با سایر افراد و گفتگو با دكتر مهسا شیرمحمدی، مشاور خانواده، باشید.

شیرمحمدی گفت: مقایسه كردن اتفاقی است كه بطور خواسته و یا ناخواسته در ذهن همه ما اتفاق می‌افتد در حالیكه می‌دانیم كار درستی نیست. در چنین مواقعی سوال اصلی كه هر فرد باید از خودش بپرسد این است كه "هدف از این مقایسه چیست؟". در مورد والدین و فرزندان در اغلب موارد هدف، تحریك فرزند است بگونه ای كه انگیزه ای برای كار و تلاش بیشتر در او ایجاد شود. نكته حائز اهمیت اینجاست كه در همه موارد این روش پاسخگو نیست و حتی گاهی نتیجه معكوس میدهد.

در طول زندگی بچه ها سعی می‌كنند كه همیشه بهترین خودشان را به والدین ثابت كنند و وقتی مادر یا پدر؛ فرزندش را با دیگری مقایسه می‌كند به گونه ای این مفهوم برداشت می‌شود كه تو آن ایده آل‌هایی كه در ذهن من است را بدست نیاوردی اما سایرین توانسته اند.

نتیجه این مقایسه چیزی نیست جز تخریب روحیه فرزند، پیدا كردن احساس بدی نسبت به افرادی كه با آنها مقایسه می‌شود و ایجاد روحیه رقابت‌جویی مخرب در طول زندگی كه موجب استرس‌های مداوم خواهد شد.....


برنامه «خانواده تهرانی» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است كه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ الی۱۰:۳۰ از رادیو تهران پخش می شود.


می توانید در سرتاسر دنیا از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.


با صدای
فاطمه نیرومند
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads