• 1 سال پیش

  • 33

  • 09:37

دزدی کردن کودکان

خانواده تهرانی
0
0
0

دزدی کردن کودکان

خانواده تهرانی
  • 09:37

  • 33

  • 1 سال پیش

توضیحات

پادكست (بهترین رفتار در مقابل دزدی كردن كودكان چیست؟)

شنونده بخش كوتاهی از برنامه «خانواده تهرانی» و گفت و گو با دكتر آمنه آهنگر روانشناس درباره علت بروز رفتارهایی نامناسب در كودكان برای جلب توجه والدین و راهكارهای درمانی آن بشنوید.

دكتر آهنگر مشاور برنامه درمورد اینگونه از رفتارها كه دغدغه بسیاری از والدین نیز هستند گفت:اول از همه، والدین باید بدانند ؛ قرار نیست اتفاق مهمی بیفتد و نگران نباشند. مهمترین نكته در برخورد با چنین رفتارهایی این است كه خانواده نگران نباشد و نگرانی خود را به بچه‌ها نشان ندهند. انجام چنین رفتارهایی در سنین كودكی بسیار طبیعی است و جای نگرانی ندارد. علل عمده بروز این قبیل از رفتارها، كنجكاوی كودك و عدم دریافت توجه مثبت از جانب والدین است.


مشاور برنامه به منظور توضیح بیشتر ادامه داد: گاهی بچه ها كنجكاوی می‌كنند در حالیكه هنوز متوجه این نیستند كه اشیاء مالكیت دارند؛ به این معنا كه درك نكردند كه یك وسیله مال یك نفر دیگر است و ما نباید به آن تعرض كنیم. در بعضی از موارد، كودك جنسی را از فروشگاه برمی‌دارد در صورتیكه نمی‌داند خرید یعنی چه؟ او فكر می‌كند كه این اجناس چیده شده‌اند و او می‌تواند از آن وسایل استفاده كند.

وی افزود: در ابتدای كار، بهتر است پدر و مادر برچسب دزدی را روی این كارها نزنند چرا كه در این صورت كودك باور می‌كند كه "من دزد هستم" و از آن پس می‌خواهد طبق آن رفتار كند. اگر با این رفتار كودك به درستی برخورد شود، در همان بارهای اول و دوم چنین عاداتی از بین می‌روند.

قابل توجه است كه خود نگرانی، باعث ایجاد این تفكر در كودكان می‌شود كه با انجام چنین اقداماتی توانستند این موجودات بزرگ و قدرتمند (یعنی پدر و مادر) را نگران كنند و احساس غالب بودن در آنها ایجاد شود و بدیهی است كه به تدریج رفتارهای نامناسب كودك به عادات نامناسب تبدیل می‌شوند كه به مراتب ترك آنها دشوارتر خواهد بود.


برنامه «خانواده تهرانی» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است كه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ الی۱۰:۳۰ از رادیو تهران پخش می شود.


می توانید در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین


با صدای
فاطمه نیرومند
سعید بارانی
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads