«اگر از من بپرسید حالت چطور است و پاسخ بدهم: «خوب نیستم» احتمالا فکر میکنید یکچیزی سر جای خودش نیست. «خوب بودن» در گفتوگوهای روزمره، رسانهها و ناخودآگاه همهی ما ارزشی بیچون و چرا تلقی میشود؛ با اینحال نویسندگان این مقاله نظری متفاوت با تصور عمومی ما از «خوشحال بودن» و «ناراحت بودن» دارند و با تمرکز بر روایت و شخصیتپردازیهای انیمیشن Inside Out به خوانندگان اطمینان میدهند که «شاد نبودن» چیز بدی نیست.»
در زندگی روزمره رخدادهایی پدیدار میشوند که احساسات ما را برمیانگیزند. با اینحال لحظهای وجود دارد که در ذهنمان از این پدیدهها «آشناییزدایی» میکنیم؛ بدیهی بودنشان یک آن زیر سوال میرود. پاول ه...
در زندگی روزمره رخدادهایی پدیدار میشوند که احساس...
در تراژدی برای باورپذیرشدن قهرمان داستان، مخاطب باید از تنشهای روانی او در طول ماجرا آگاه شود و هامارتیا یا اشتباه تراژیک قهرمان را نتیجهی محتوم درونیات کاراکتر بداند. در این مقاله، ری بوسرت با تطبی...
در تراژدی برای باورپذیرشدن قهرمان داستان، مخاطب با...
«اِیآی: هوش مصنوعی» (2001 م) بیشک یکی از فلسفیترین فیلمهای بلندپروازانهی استیون اسپیلبرگ(1946م) است. اِیآی یک تور دو فرنس احساسی و بصری است که بهراحتی نمیتوان آن را در یک دستهبندی مشخص قرار ...
«اِیآی: هوش مصنوعی» (2001 م) بیشک یکی از فلسفیت...
بچهها امیدوارانه در نامهای به بابانوئل میگویند که آرزو دارند آن سال چه هدیهای دریافت کنند؛ و آن پیرمرد چاق مهربان، با لباسهای گشاد قرمزش، شب کریسمس با سورتمهی گوزنهایش که پر از هدیه است، از قطب...
بچهها امیدوارانه در نامهای به بابانوئل میگویند ...
میشل فوکو، فیلسوف پساساختارگرای فرانسوی، در کتاب تاریخ جنون تلاش میکند تا با دیرینهشناسی مفهوم «جنون»، تغییر و تطور آن را در طول تاریخ بررسی کند. پیش از قرن نوزدهم و ظهور روانپزشکی بالینی، مفاهیمی ...
میشل فوکو، فیلسوف پساساختارگرای فرانسوی، در کتاب ت...