در تراژدی برای باورپذیرشدن قهرمان داستان، مخاطب باید از تنشهای روانی او در طول ماجرا آگاه شود و هامارتیا یا اشتباه تراژیک قهرمان را نتیجهی محتوم درونیات کاراکتر بداند. در این مقاله، ری بوسرت با تطبیق دادن ماجرای از راه به در شدن والتر وایت با یکی از بزرگترین و بهیادماندنیترین تراژدیهای شکسپیر، یعنی مکبث، تلاش میکند تا پرده از روان پیچیده و عجیب والت بردارد.
«اِیآی: هوش مصنوعی» (2001 م) بیشک یکی از فلسفیترین فیلمهای بلندپروازانهی استیون اسپیلبرگ(1946م) است. اِیآی یک تور دو فرنس احساسی و بصری است که بهراحتی نمیتوان آن را در یک دستهبندی مشخص قرار ...
«اِیآی: هوش مصنوعی» (2001 م) بیشک یکی از فلسفیت...
بچهها امیدوارانه در نامهای به بابانوئل میگویند که آرزو دارند آن سال چه هدیهای دریافت کنند؛ و آن پیرمرد چاق مهربان، با لباسهای گشاد قرمزش، شب کریسمس با سورتمهی گوزنهایش که پر از هدیه است، از قطب...
بچهها امیدوارانه در نامهای به بابانوئل میگویند ...
میشل فوکو، فیلسوف پساساختارگرای فرانسوی، در کتاب تاریخ جنون تلاش میکند تا با دیرینهشناسی مفهوم «جنون»، تغییر و تطور آن را در طول تاریخ بررسی کند. پیش از قرن نوزدهم و ظهور روانپزشکی بالینی، مفاهیمی ...
میشل فوکو، فیلسوف پساساختارگرای فرانسوی، در کتاب ت...