• 3 سال پیش

  • 104

  • 26:57

اپیزود دوازدهم -گفتگو با ((نوشین کریمی-وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بین الملل)) موضوع گفتگو((مهاجرت کاری به کشور ترکیه))

پادکست رادیو گفتگو
0
0
0

اپیزود دوازدهم -گفتگو با ((نوشین کریمی-وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بین الملل)) موضوع گفتگو((مهاجرت کاری به کشور ترکیه))

پادکست رادیو گفتگو
  • 26:57

  • 104

  • 3 سال پیش

توضیحات
یکی از نکات مهمی که برای مهاجرت کاری به ترکیه باید آن را مد نظر قرار دهیم، نرخ بیکاری کشور ترکیه در سال های اخیر می باشد. به طور کلی نرخ بیکاری یک کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی آن کشور می باشد و به این معناست که هر چقدر نرخ بیکاری یک کشور پایین تر باشد یعنی شانس یافتن کار برای فرد در آن کشور بیشتر است زیرا نیروی کار آزاد کمتری در آن کشور وجود دارد در نتیجه کشور به نیروی کار بین المللی نیاز دارد و به همین علت افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور از طریق کار را دارند باید حتما از آن آگاهی داشته باشند.یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه در آن کشور می باشد. در مهاجرت کاری به ترکیه متقاضیان زیادی قصد همراه داشتن خانواده خود یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را در این کشور دارند به همین دلیل در این قسمت از مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. به طور کلی متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه نمی توانند از همان سال اول و به صورت هم زمان با ورود به کشور ترکیه برای اخذ ویزای همراه درخواست کنند، بلکه در صورتی موفق به اخذ ویزای کاری این کشور می شوند که بتوانند ابتدا ویزای کاری این کشور را کسب کنند و بعد با این ویزا به مدت یک سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. بعد از حداقل یک سال اقامت کاری در کشور ترکیه به متقاضی کارت آبی کشور ترکیه اعطا می شود که کارتی مخصوص مهاجران بین المللی است و بعد از یک سال اقامت در کشور ترکیه می توانند برای اخذ آن درخواست نمایند. متقاضیانی که موفق به کسب کارت آبی ترکیه شوند می توانند برای دریافت ویزای همراه برای خانواده خود اقدام نموده و درخواست خود را به دولت این کشور ارائه کنند. همچنین فرزند زیر 18 سال متقاضی می تواند از طریق ویزای همراه و بدون نیاز به مجوز در مدرسه ها و مراکز ابتدایی و متوسطه در این کشور تحصیل کنند.

با صدای
مریم رجائیان
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads