• 1 ماه پیش

  • 31

  • 09:33

زیر پوست زارا

بسپارتو
0
توضیحات

نگاهی به تاریخچه، روند پیشرفت، نوع بازاریابی و محصولات برند زارا. برای خرید از ترکیه و دبی ، پیشنهاد میشه از بسپارتو حامی این برنامه استفاده کنید.

زارا مدل کسب و کار اولیه‌اش این بود که از برندهای گرون‌قیمت الهام می‌گرفت و محصولات مشابه رو با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری عرضه می‌کرد. مانچینو اورتگا ایده "مد فوری" رو مطرح کرد، یعنی بتونن خیلی سریع به روندهای جدید واکنش نشون بدن و تو کسری از زمان محصولات جدید رو به قفسه‌ها بیارن. قبلاً مد خیلی کند بود و ممکن بود سال‌ها طول بکشه تا یه روند محبوب بشه و از بین بره، اما با اومدن تلویزیون و عکاسی، این روند سریع‌تر شد.

زارا تونسته تو کمتر از چهار هفته از طراحی به قفسه‌ها برسه، در حالی که بقیه برندها معمولاً شش ماه طول می‌کشه. چطور؟ اونا سیستم تولید معروف تویوتا به نام "در زمان مناسب" رو به کار گرفتن که خیلی موثره. این یعنی به جای ذخیره‌سازی محصول، مستقیماً از خط تولید به فروشگاه‌ها می‌رسونن.

اما چرا زارا ترکیه اینقدر موفقه؟ چون تونسته تو مشتریاش فوریت ایجاد کنه. اگه بری یه فروشگاه برند لوکس و چیزی رو دوست داشته باشی، می‌تونی روش فکر کنی و بعداً بخری. ولی تو زارا، بعضی از محصولات فقط برای یک ماه تو فروشگاه هستن. اگه امروز نخری، ممکنه فردا دیگه نباشه! این باعث هیجان خریداران می‌شه، چون هر بار که وارد فروشگاه می‌شن، یه عالمه چیز جدید می‌بینن.


با صدای
سعید باصری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads