• 3 هفته پیش

  • 86

  • 28:42

13. موسیقی پاپ

رادیو لایف
1
1
0

13. موسیقی پاپ

رادیو لایف
  • 28:42

  • 86

  • 3 هفته پیش

توضیحات

موسیقی پاپ ایرانی با آهنگ‌هایی به زبان فارسی و لهجه‌های مختلف منطقه‌ای ایران مرتبط است. این سبک از موسیقی پس از اختراع رادیو در سال ۱۹۳۰ و بعد از جنگ جهانی دوم شروع به توسعه کرد. در دهه ۱۹۵۰، موسیقی پاپ ایران تحت تأثیر موسیقی غربی شکل گرفت. قبل از دهه ۱۹۵۰، صنعت موسیقی ایران تحت سلطه خوانندگان سنتی بود. ویگن، معروف به "سلطان" موسیقی پاپ و جاز ایران، پیشگام این انقلاب بود و یکی از اولین موسیقیدانان ایرانی بود که با گیتار اجرا کرد.

پس از انقلاب ۱۹۷۹، موسیقی پاپ در ایران ممنوع و کاملاً از صحنه حذف شد. بسیاری از ایرانیان به کشورهای خارجی، به ویژه به لس‌آنجلس در ایالات متحده مهاجرت کردند و بسیاری از آنها در تبعید به خوانندگی ادامه دادند. از آن زمان، چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی محبوب ایرانی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و از طریق ماهواره‌های مختلف پخش می‌شوند. این شرکت‌های پخش نقش مهمی در ترویج و اتصال هنرمندان پاپ ایرانی به ایرانیانی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، دارند.

در دهه ۱۹۹۰، مقامات دولت جدید تصمیم گرفتند تا موسیقی پاپ "مناسب" تولید و ترویج کنند تا با منابع خارجی و غیررسمی موسیقی ایرانی رقابت کنند. شادمهر عقیلی یکی از اولین خوانندگان پس از انقلاب بود که حمایت قابل توجهی دریافت کرد، از جمله ترویج توسط تلویزیون ملی، برای تولید آهنگ‌های پاپ فارسی جدید در داخل ایران.

امروزه، موسیقی پاپ ایرانی همچنان محبوب است و هنرمندان زیادی در این سبک فعالیت می‌کنند.

جهت مشاوره میتوانید با دفتر آقای ارسنجانی به شماره 09102825001 تماس بگیرید همچنین میتوانید از طریق واتساپ با شماره 09102815001 در تماس باشید


با صدای
کمیل صادق
حمید ارسنجانی

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads