• 5 ماه پیش

  • 65

  • 13:04

انسان در جست‌وجوی معنا

پادکست واژه
0
توضیحات

سلام. من محدثه ام و قراره توی اپیزود پنجم پادکست واژه خالصه ی کتاب انسان در جست و جوی معنا نوشته ی دکتر ویکتور فرانکل رو تعریف کنم. 

.


پادکست واژه پادکستیه که پایه و اساسش مطالعه ی منه . و معمولا هفته ای یک بار یه اپیزود ازش منتشر میشه. فعلا هم مثل همه ی تجربه های جدید دچار آزمون و خطا و برنامه ریزی های مختلفه.


.

 اما به هرحال 

اپیزودهایی که منتشر می شن رو می تونین از پادگیرهای کست باکس و شنوتو گوش بدین. کافیه توی نوار جست و جوشون "پادکست واژه " روبه فارسی سرچ کنین. لینکش رو از بیوی اینستاگرام واژه پاکست یا 

هایلایت استوری ها بردارید.

..


ویکتور فرانکل روانپزشک یهودی ای بود که سه سال توی اردوگاه کار اجباری نازی ها زندانی بوده در حالی که همه چیزش که تقریبا کل خانواده اش هم شاملش میشه رو از دست داده بوده.

تجربه ی همچین زندگی مصیبت باری و دیدن مردن یا زنده موندن افراد توی اون شرایط وحشتناک، بهش در معرفی و بسط دادن یک نظریه ی درمانی به عنوان لوگوتراپی یا معنا درمانی کمک کرد.

توی این نظریه که الان یکی از روش های معروف درمان بعضی از اختالالت روانی مثل افسردگی محسوب میشه، فرانکل معتقده که زندگی کردن با اگاهی از یه معنای ناخوداگاه یا ساختن یک معنای شخصی باع ث 

میشه ما بتونیم درد و رنج جهان پیرامونمون رو بهتر تاب بیاریم. فرانکل از بعضی از مراجعینش میپرسیده که چرا خودکشی نمی کنین؟ و معتقد بوده که جواب به این سوال به در مانشون خیلی کمک می کنه . 


با گوش دادن این اپیزود، متوجه می‌شید که محتوای کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» نوشته‌ی دکتر ویکتور فرانکل چیه.


صفحه‌ی اینستاگرام پادکست واژه:


https://www.instagram.com/vajehpodcast?igsh=aXFkcXM0bnk3dm94


#انسان #انسان_در_جست_و_جوی_معنا

#معنا #روانشناسی #کتاب #پادکست_خلاصه_کتاب #خلاصه_کتاب_صوتی #دکتر_ویکتور_فرانکل #ویکتور_فرانکل


shenoto-ads
shenoto-ads