• 1 سال پیش

  • 1.4K

  • 02:07:07

شمس خاموش اثر سینان یامور

کتاب شب
3
3
0

شمس خاموش اثر سینان یامور

کتاب شب
  • 02:07:07

  • 1.4K

  • 1 سال پیش

توضیحات

پادكست (بازخوانی كتاب شمس خاموش اثر سینان یامور)

در این پادكست «كتاب شب» شنونده بازخوانی كتاب شمس خاموش اثر سینان یامور، مولوی‌شناس و عرفان‌شناس اهل تركیه و ترجمه مهرنوش پرتوی با اجرای بهروز رضوی باشید.

 در این كتاب شمس تبریزی را خواهید شناخت، آن هم نه مانند بیشتر آثار ادبی كهن یا تفسیر غزلیات شمس بلكه شمس، خود؛ قصه گوی داستان زندگی‌اش می‌شود و شما را با خود در این ماجرا همراه می‌كند. در كتاب «شمس خاموش» با كلمات و جملاتی ملموس‌تر و صمیمی‌تر برخورد می‌كنید و به شكل آشناتر، به زندگی او راه پیدا می‌كنید و با هیجان و اشتیاق، قدم به قدم با او همراه می‌شوید.


در بخشی از این كتاب می‌خوانیم:

جوانی كم سن و سال بودم، با این وجود، روح بی تابم را در مشت گرفته بودم و دیار به دیار، شهر به شهر، در گذر و جستجو بودم به افغانستان، پاكستان، آذربایجان، هندوستان و چین سفر كردم. هیچكدامشان برایم جذابیتی نداشت. درست مثل پرنده‌ای مهاجر، از ایران، عراق و سوریه همچنان به كوچ خود ادامه دادم تا به سرزمین مقدس مكه و مدینه رسیدم. مكه و مدینه برای من به معنای نفس كشیدن در هوای معطر رسول الله بود. در تمام مدتِ طواف كعبه، با خدای خود نجوا می‌كردم.


- خداوندا آتش این عشق هر چه شعله‌ورتر بهتر، آنچنان كه بسوزاندم و خاكسترم كند.


 برنامه «كتاب شب» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است كه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ الی ۲۳:۰۰ از رادیو تهران پخش می‌شود.


رادیو تهران را روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ كیلوهرتز بشنوید.


*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است


با صدای
بهروز رضوی

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads