در حالی که ما با داستانی که خودمان برای خودمان از افغانستان روایت کرده بودیم، حسابی سرگرم و خشمگین شده و اطمینان خاطر پیدا کردیم که همه چیز در امن و امان است، یک داستان کاملا متفاوت در خارج از روایت غالب، در حال رخ دادن بود.
مونیکا، ریچل، چندلر، راس، فیبی و جویی با یکدیگر زندگی میکنند و به یکدیگر عشق میورزند؛ و نهایتاً هم با یکدیگر پایان خوب و خوششان را پیدا میکنند. اما دروغ تلخ «دوستان» و بسیاری از مجموعههای مشابه،...
مونیکا، ریچل، چندلر، راس، فیبی و جویی با یکدیگر زن...
پیامی امیدبخش درون ویرانشهری کابوسوار؛ «بازی مرکب» تازهترین سریال کرهای نتفلیکس، تاکید دارد که زندگی فراتر از واقعیتهای بیرحمانهٔ کاپیتالیسم نئولیبرال، در جریان است اما دائما به بیننده یادآور می...
این روزها زندگی و مرگ ما به این وابسته است که در خانه بمانیم و هیچ کاری نکنیم. گویی در سرابی بیپایان گرفتار شدهایم که هرروز ما را کج خلقتر میکند. پس به نظر میرسد، اکنون زمانی است که باید به برتری...
این روزها زندگی و مرگ ما به این وابسته است که در خ...
باورش آسان است که در سال ۱۹۷۶، تصویر عریان «پدی چایفسکی» و «سیدنی لومت» از حماقت و مسئولیتناپذیری تلویزیون، عمیقاً شوکهکننده باشد. اما نکتهٔ ترسناک در مورد تماشای دوبارهٔ «شبکه» در روزگار فعلی، این ...
باورش آسان است که در سال ۱۹۷۶، تصویر عریان «پدی چا...
در فیلمهای متا-سینما، یک لایه بین «متن» و «زیرمتن» اضافه میشود: آنچه از شما خواسته میشود تا با آن تعامل داشته باشید. ایجاد اختلال در سد بین واقعیت شما و واقعیتی که نمایش داده میشود یا باید از سوی ...
در فیلمهای متا-سینما، یک لایه بین «متن» و «زیرمتن...
ملغمهای از فمینیسم، دیوار ترامپ، موزیکهای دهه۸۰ و کلیشههای نژادپرستانه
«زن شگفتانگیز ۱۹۸۴» دوباره به ما نشان داد که وقتی پای نحوهٔ رفتار هالیوود با دیگر کشورها و فرهنگها – مخصوصاً فرهنگ کشورهای غ...
ملغمهای از فمینیسم، دیوار ترامپ، موزیکهای دهه۸۰ ...
«ذهنیت خرچنگی» را میتوان در یک جمله وصف کرد: اگر من نمیتوانم آن را داشته باشم، دیگران هم نباید آن را داشته باشند. در نسخهٔ کره جنوبی از کاپیتالیسم، قدرتهایی ورای درک و دانش ما، سرنوشتی تاریک و حزن...
«ذهنیت خرچنگی» را میتوان در یک جمله وصف کرد: اگر ...
سینما، واقعیت نیست و عنصر ترس که در بسیاری از فیلمها به پنیک و آشوب منتهی میشود، یک بازنماییِ دراماتیک از بیماریهاست و عمدتا به دو دلیل به انحراف کشیده میشود: نادیده گرفتن بخش قابل توجهی از عکسال...
سینما، واقعیت نیست و عنصر ترس که در بسیاری از فیلم...
کروئلا جدیدترین خروجی ژانر پررونقِ بازسازی شرورهاست. این ژانر که چهارچوب آن را اینترنت تعیین کرده و زبان رایجش پسامدرنیته است، به خوبی میفهمد، در فرهنگی که افسانههای پیشپا افتاده به واقعیتهای پیچی...