• 2 هفته پیش

  • 351

  • 11:26

نسخه صوتی مروری بر ماهنامه پیوست شماره ۱۲۷ مهر ۱۴۰۳

ماهنامه پیوست
0
توضیحات

مراکز داده عمومی در ایران و وضعیت آنها موضوع پرونده و تیتر یک شماره ۱۲۷ ماهنامه پیوست است که با تیتر «جزیره‌های پایتخت‌نشین» روی جلد آمده است.

در پرونده مرتبط با این تیتر، گزارش‌هایی درباره وضعیت دیتاسنترها در نقاط مختلف کشور، مشکلات توسعه این شاخه از صنعت ICT و وضعیت مراکز داده در کشورهای حوزه خلیج فارس آمده است. همچنین گفت‌وگو با مدیران عامل آسیاتک و فناپ زیرساخت از دیگر مطالب این پرونده است.

در فرم گزارش ماه، پس از صفحات مرور اخبار، ابتدا گزارشی از وضعیت شتابدهنده‌ها و مشکلات آنها آمده است و سپس به تلاش برای قانونگذاری در حوزه رمز ارز در مجلس پرداخته شده و در نهایت سامانه‌های مربوط به اتباع خارجی و ناکارآمدی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

فرم ناداستان با گفت‌وگوی مهران ضیابری، موسس ترگمان آغاز می‌شود و در ادامه شرکت فناپ‌تک و استارت‌آپ تازه‌بار معرفی شده‌اند.

در فرم خدمت و تجارت، ابتدا موضوع رشد کند تجارت الکترونیکی در ایران بررسی شده و سپس گفت‌وگویی با مدیرعامل شاپرک آمده است. در ادامه این فرم گزارشی از وضعیت چک الکترونیکی و میزان چک‌های برگشتی قرار گرفته است.

در فرم رمز ارز، تاثیر ارز دیجیتالی بانک مرکز بر تحریم‌ها و تلاش برای انجام معاملات با این ارز مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن در ادامه سلسله مطالب زمین بازی بیت‌کوین، نوستر و شبکه‌های اجتماعی غیر قابل سانسور مورد توجه قرار گرفته است. در پایان این فرم نیز بلاک‌چین یونیلیور معرفی شده است.

فرم حقوق فناوری با بررسی حقوقی نطق ستار هاشمی در هنگام کسب رای اعتماد در مجلس، آغاز شده و پس از آن در قسمت دهم از سلسله مطالب حقوق هوش مصنوعی، به رابطه میان نظم عمومی و هوش مصنوعی پرداخته شده است. پایان‌بخش این فرم مانند همیشه حقوق نرم‌افزار است که در این شماره امنیت اطلاعات در قراردادهای نرم‌افزاری بررسی شده است.

فرم جهان نیز پس از دو مطلب در حوزه راهبرد مدیریت، پرونده‌ای با موضوع «اینترنت وسایل نقلیه» دارد.

شما می‌توانید با گوش کردن به این شماره از رادیو پیوست از کلیات موضوعات مطرح شده در ماهنامه مطلع شوید و پس از آن مطالب و مقالات دلخواه خود را بخوانید.


با صدای

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads