• 3 هفته پیش

  • 0

  • 08:05

امامزاده (شاهزاده) ابراهیم - دشتستان

رونۀ سفر
0
توضیحات

صنعت بزرگ گردشگری شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «گردشگری مذهبی» است. تمامی ادیان و مذاهب در سراسر جهان اماکن، آثار، سنت‌ها و مراسم‌ مذهبی مختلفی دارند که به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری آن‌ها تبدیل شده است. در این میان دین اسلام و مسلمانان نقش بسزایی در این شاخه از گردشگری دارند. مراسم حج، زیارت اماکن مقدس و وجود مراسم‌ سوگواری یا جشن‌های مذهبی مسلمانان از بزرگ‌ترین رویدادهای گردشگری مذهبی در جهان هستند.

کشور ما ایران با قدمت چندین هزارسالهٔ خود، آثار تاریخی، مذهبی و زیارتی بسیاری را در خود جای‌داده و پیامبران و بزرگان دینی بسیاری در ایران حضور داشته‌اند که امروزه نیز مقبره‌های آن‌ها مقصد زیارتی و مذهبی بسیاری از هم‌میهنان و حتی گردشگران دیگر کشورهای جهان است. مذهب نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری و توسعهٔ برخی شهرهای ایران مانند مشهد، قم، شیراز، قزوین، شوش، اردبیل، گنبدکاووس و... داشته است.

در جای‌جای استان ما بوشهر هم بقاع متبرک بسیاری وجود دارد که در بسیاری از روزها به‌ویژه فصول خوش‌آب‌وهوا میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به زیارت است و در کنار این حال و احوال خوب تفرج در دشت‌ها و دامنه‌های کوه‌های استان بسیار دلچسب هست.

شما با خانواده، دوستان و فامیل همگی در جوار یک بقعه ارزشمند کمپ می‌زنید و یک سفر زیارتی – سیاحتی رو در یک موقعیت و جاذبه فرهنگی و طبیعی تجربه می‌کنید.

امامزاده ابراهیم یا به گفته محلی‌ها شاهزاده ابراهیم هم یکی از این ظرفیت‌های ارزشمند هست که در محدوده روستای ننیزک از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر قرار داره.

بنای این امامزاده در تپه‌ای مشرف به روستای ننیزک و از سمتی دیگر چشم‌اندازی بسیار زیبا از نخلستان‌های آسمان پرواز اون منطقه رو داره.


با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads