• 3 هفته پیش

  • 0

  • 14:44

جزایر، مناطق حفاظت‌شده و پرنده‌نگری در استان بوشهر

رونۀ سفر
0
توضیحات

ظرفیت و میراث طبیعی استان بوشهر

سواحل بکر و چشم‌نواز در حاشیه شمالی خلیج فارس از مهمترین و باارزش‌ترین میراث طبیعی استان بوشهر به شمار می‌آیند. این سواحل به عنوان مقصدی جذاب و زیبا برای گردشگرانی که به اکوتوریسم علاقه دارند شناخته می‌شوند.

جزایر استان بوشهر در خلیج‌فارس

در محدوده جغرافیایی استان بوشهر در خلیج فیروزه‌ای فارس، تعدادی جزیره وجود دارد که به دلیل طبیعت زیبا، مناظر خیره‌کننده و تنوع‌زیستی، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را به گردشگران ارائه می‌دهند. جزایری چون: خارگ، خارگو، عباسک، فارسی، ام‌الگرم، گرم، تهمادو (جبرین)، خان (ام‌سلامه)، نخیلو و مطاف

پرنده‌نگری

پرنده‌نگری یکی از زیرشاخه‌های اکوتوریسم، طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری است که بر پایه احترام به طبیعت و لذت‌بردن از دنیای زیبا و پر راز و رمز پرندگان قرار دارد. شما در قالب یک تور یا به‌صورت انفرادی و به همراه یک متخصص پرنده‌نگری با تجهیزات و دوربین‌های مناسب اقدام به تماشای پرندگان می‌کنید.

مناطق حفاظت شده استان بوشهر

در استان بوشهر هم اکنون هشت منطقه تحت مدیریت (پارک ملی دریایی نای‌بند، پارک ملی دیر - نخیلو، منطقه حفاظت‌شده مُند، منطقه حفاظت شده حلّه، پناهگاه حیات‌وحش خارگ، اثر طبیعی ملی خارگو، اثر طبیعی ملی کوه نمک و منطقه حفاظت شده کوه بِیرمی) و همچنین سه منطقه شکار ممنوع کوه مند و کوه تنگ باهوش - شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه وجود دارد.


با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads