• 3 هفته پیش

  • 0

  • 06:11

روز جهانی گردشگری و گردشگری در استان بوشهر

رونۀ سفر
0
توضیحات

سازمان جهانی گردشگری روز 27 سپتامبر که مصادف هست با 5 مهر رو روز جهانی گردشگری اعلام کردن و هر ساله در این روز برنامه‌های متنوعی رو در سطح دنیا برگزار می کنن.

هدف از توجه به مقوله گردشگری بالابردن سطح آگاهی در مورد جایگاه و نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان‌دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

خوب کشور ما ایران و به طبع اون استان ما بوشهر هم به لحاظ داشتن ظرفیت‌های متنوع اقلیمی و گردشگری بسیار موردتوجه هست.

استان بوشهر با داشتن بیش از 700 کیلومتر ساحل و همنشینی با دریای پارس و همچنین وجود نخلستان‌های انبوه با نخل‌های سر به فلک کشیده و ظرفیت‌های متنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی یکی از استان‌های جذاب جهت انتخاب مقصد برای گردشگران است.

گردشگران در استان بوشهر می تونن از بوم‌گردی‌های متنوع و با کیفیتی که در اقصی‌نقاط استان هست برای اقامت استفاده کنند. همچنین از هنر دست صنعتگران حوزه صنایع‌دستی تهیه کنند و با خودشون سوغات ببرن، گردشگران از خوراک‌های محلی نباید غافل بشن چون بسیار عطروطعم‌های متفاوتی رو در دل خودشون دارن و شما میتونید یه تجربه بسیار لذت‌بخش رو داشته باشید. موسیقی محفلی خیام خوانی ما و اگر در ماه‌های محرم و صفر به بوشهر میاید آیین‌های عزاداری زنان و مردان رو تماشا کنید که هر یک برای خودش جهانی هست و احوالات خاصی رو داره.

مهم‌ترین بخش گردشگری در بوشهر - به‌زعم بنده - مراوده با مردمان این سرزمینه چون هنوز آشنایی شما به یک ساعت هم نکشیده پیش خودتون احساس می‌کنید سالیان ساله در بوشهر زندگی می‌کنید و ایشون که کنارش نشستید و باهاش گپ می‌زنید یکی از نزدیک‌ترین دوستاتونه؛ بله، گردش همش سفر و حرکت نیست، یه وقتایی هم مکثه، سکونه، تو شلوغی به فکر فرو رفتنه، بوشهر اینجوریه.



با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads