• 3 هفته پیش

  • 0

  • 04:41

خانه‌موزه رئیسعلی دلواری

رونۀ سفر
0
توضیحات

در صنعت گردشگری نوعی گردشگری وجود داره که به گردشگری سیاه یا به روایت برخی گردشگری مقاومت شناخته میشه. که میپردازه به بازدید از مناطق جنگی یا مورد تهاجم‌قرار گرفته و با دیدن اون جاذبه ها تثیرات خاص روحی بر انسان ها میذاره

در استان بوشهر هم در دوره قاجار و جنگ جهانی اول حضور استعمار بسیار پررنگ هست و رشادتهای سردار بزرگ قیام جنوب رئیسعلی دلواری بر هیچ کس در این جنگ‌های نابرابر پوشیده نیست طوری که بزرگان و صاحب نظران، رئیسعلی دلواری رو نمادی از مقاومت در برابر استعمار میدونن

12 شهریور ماه روز شهادت رئیسعلی دلواری هست که این روز بزرگ به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس به ثبت رسیده است.

همونطور که شما میدونید و از نام خانوادگی رئیسعلی دلواری هویداست؛ رئیسعلی اهل روستای دلوار بود که حالا شهر شده. خانه رئیسعلی هم در دلوار بود که در حال حاضر به یک خانه – موزه ارزشمند تبدیل شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر هست.

خوب این خانه در دوران قاجار ساخته شده و رئیسعلی هم که یکی از رؤسای منطقه تنگستان بوده در اونجا اقامت داشته. این خانه به صورت یک طبقه ساخته شده و اتاق های متعددی رو در دل خودش داره که به صورت ردیف و در یک سطح در همکف قرار گرفتند. مورد خاصی که در این خانه توجه گردشگران رو به خودش جلب می‌کنه اتاق هشتی هست که بعد از درب ورودی ساختمان در سمت راست وجود داره که مربوط به برگزاری جلسات و شور و مشورت رئیس با علما و همرزمانش بوده، در حال حاضر در دیگر اتاق‌های این بنای ارزشمند و تاریخی اسناد بسیار از جنگ‌های مختلف دلاوران و سرداران جنوب وجود داره که دیدن اونها حس میهن‌پرستی رو در دل هر ایرانی ایجاد می‌کنه.

حضور سردارانی چون، رئیسعلی دلواری، خالو حسین بردخونی، زائرخضر خان اهرمی، غضنفرالسلطنه برازجانی و بسیاری دیگر از سرداران دلیر.


با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads