• 3 هفته پیش

  • 0

  • 05:03

تنگه و آبشار "درزو" عسلویه

رونۀ سفر
0
توضیحات

استان بوشهر در حاشیه جنوبی رشته کوه ارزشمند زاگرس و همچنین در حاشیه شمالی کرانه خلیج‌فارس به‌صورت یک نوار باریک قرار گرفته، تلاقی این دو موهبت طبیعی و ایجاد جلگه‌هایی با وسعت محدود در برخی مناطق و در برخی، وسیع باعث ایجاد توپوگرافی متنوعی شده و استان بوشهر رو جزو مناطق طبیعتگردی منحصربه‌فرد کشور قرار داده.

در این بین ایجاد دره‌ها، تنگه‌ها و در برخی مناطق کوهستانی ایجاد آبشارها جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی رو برای تماشا و تجربه علاقه‌مندان ایجاد کرده.

شهرستان عسلویه هم به دلیل موقعیت خاص کوهستانی که داره (در بخش شمالی این شهرستان) دارای جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعتگردی هست.

آبشار درزو در روستای اخند شهرستان عسلویه یکی از این جاذبه‌های جذاب جهت گذران اوقات فراغت گردشگران است. این آبشار در تنگه‌ای به همین نام (درزو) در دامنه جنوبی کوه درزو در شمال روستای اخند قرار گرفته و جالب اینجاست که با توجه به شرایط آب و هوایی استان بوشهر مخصوصا شهرستان عسلویه که در بسیاری از اوقات دمای بالا رو تجربه می‌کنه ولی این محدوده، دمای مناسبی رو داره و همچنین این آبشار در تمام طول سال پرآب است.

ارزش قابل توجه این تنگه وجود انواع گیاهان ارزشمند در این محدوده است. همچنین وجود انواع نخل‌های سر به فلک کشیده است که چشم‌اندازی بسیار زیبا رو به ما هدیه میده.

پیشنهاد می‌کنم کسانی که قصد سفر به این منطقه رو دارن و دوست دارن آبشار رو از نزدیک ببینن و تنی به آب خنک این تنگه بزنن حتما بلیت تور تهیه کنن و با کمک راهنمای متخصص طبیعتگردی و با تجهیزات مناسب برای گردشگری ماجراجویانه و فرود فنی از صخره‌ها اقدام کنن که خدای نکرده اتفاقی براشون نیوفته و سفر به کام خودشون و بقیه تلخ نشه.


با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads