• 3 هفته پیش

  • 0

  • 05:23

گردشگری شهری در استان بوشهر

رونۀ سفر
0
توضیحات

گردشگری شهری: نواحی شهری به علت آنکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌گردند. شهرها معمولاً جاذبه‌های متنوع و بزرگی شامل موزه‌ها، بناهای یادبود، پارک‌ها، شهربازی، مراکز خرید، مناطقی با معماری تاریخی و مکان‌هایی مربوط به رویدادهای مهم را دارا بوده که این خود، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

گردشگری در شهرها از قدمت بسیار بالایی برخورداره، همونطور که میدونید شهرهای زیادی در سطح دنیا هستند که سالانه گردشگران بسیاری رو در دل خودشون جای میدن و ارزش اقتصادی اونها بر گردشگری استواره شهرهایی چون: پاریس، لندن، رم، فلورانس، ونیز، برلین، بارسلون، مادرید و چرا راه دور بریم دو شهر بزرگ که در همسایگی کشور خودمون حضور دارن و سالانه گردشگران زیادی از کشور ما به اون شهرها سفر می‌کنن مانند دبی در کشور امارات متحده عربی و استانبول در کشور ترکیه پس ارزش گردشگری شهری در سطح دنیا بسیار با ارزشه و ما هم بایستی قدر جاذبه‌های گردشگری شهرهای خودمون رو بدونیم.

ما مجموعاً در استان بوشهر 40 شهر داریم که 10 شهر مرکز شهرستان هستند؛ با تنوع اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی، به طور مثال بسیاری از این شهرها در کوه‌پایه‌ها هستند، بسیاری در دل نخلستان‌ها، بسیاری در دل دشت‌ها و بیابان‌ها و بسیاری نیز ساحلی هستند.

هدف از سفر در شهرها و گردشگری شهری، اغلب برای دید و بازدید از فامیل، دوستان و آشنایان صورت می‌پذیره

در وهله دوم بازدید از مراکز متنوع خرید، پاساژها، بازارهای سنتی و محلی و از این دست

در مرحله بعد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مکان‌های مذهبی و یادمان‌ها

در وهله بعد شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری مختص اون شهر

و در نهایت گشت و گذار در کوچه‌ها، خیابان‌ها و محلات شهرهاست که ما را با روح شهر آشنا می‌کند.


با صدای
حسین مظفری

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads