• 1 ماه پیش

  • 15

  • 21:08

اپیزود پنجم-مهارت ارتباطی کودکان و تاثیر اتاق فرار آموزشی

مدرسه نهال
1
توضیحات

ما عادت کردیم فقط به نیاز های سطحی خودمون توجه کنیم؟ همه تمرکزمون روی لباس خوب، غذا خوب، تفریح، مهمونی و این موارد هست. و تبلیغات به شدت در پرورش این احساس موثر بوده و هست! ما یادگرفتیم برای رابطه های عاطفیمون هدیه ها گرون بخریم، نه آموزش های گرون! یادگرفتیم به جای اینکه مهارت بچه هامون و پرورش بدیم، براش عروسک و اسباب بازی ها گنده بخریم. میبریمش رستوران های گرون ولی براش نیم ساعت وقت نمیزاریم که حرفهاش و بشنویم، عزیزمن ما داریم معکوس میریم. واقعیت اینکه همه این ها مهم هست ولی به همون اندازه هم سایر نیاز ها پررنگه. من دانشجو های زیادی و میشناسم که چون جرائت حرف زدن و ارتباط برقرار کردن در جمع های بزرگ و ندارن، نتوانستن سمت ارزو هاشون برن. یا روابط عاطفی زیادی و دیدم که چون نتوانستن نیاز هاشون به درستی بیان کنن و مهارت ارتباطی سبزی در رابطه داشته باشن از بین رفتن. کسب و کار های بزرگی و دیدم که چون ارتباطات خوب با بیرون و درون مجموعه نتوانستن برقرار کنن شکست خوردن. همه این موارد ریشه در کودکی داره ما با ارتباطات به دنیا میآیم ، زندگی میکنیم، میسازیم، رابطه شکل میدیم، در روابطمون هم میمیریم.

نون شب واجب تر هست و به کودکانمون درست یاد بدیم. در اپیزود پنجم مدرسه نهال به این مهارت مهم، یعنی ارتباط موثر پرداختیم و با برسی اتاق فرار آموزشی سعی کردیم راهکار برای افزایش مهارت ارتباطی پیشنهاد کنیم. ممنونم که شنونده ما هستید.

این اپیزود با همکاری انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی تهیه و تنظیم شده و حامی ما، استارتاپ نهال هست، که در حوزه بازی آموزشی فعالیت می‌کنند و در پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی واقع شده. شما می‌تونید از طریق برنامه کست باکس، شنوتو، تهران پادکست شنونده ما باشید.


با صدای
انیس محمودی
فاطمه مجد

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads