• 2 ماه پیش

  • 25

  • 01:28:46

مصاحبه با مهندس محمد حسن زاده

نشریه مهندسی ایمنی و بازرسی فنی HIE Journal
0
توضیحات

در این مصاحبه در خدمت جناب آقای مهندس محمد حسن زاده بودیم. ایشان فارغ التحصیل ورودی 85 دانشگاه صنعت نفت هستند که در شرکت ملی نفت ایران (NIOC) به عنوان مهندس ارشد کنترل کیفیت حدود 12 سال سابقه کاری دارند.

ایشان مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی بازرسی فنی در دانشگاه صنعت نفت گذرانده اند و سپس بعد چند سال فعالیت صنعتی مقطع کارشناسی ارشد را رشته مهندسی مکانیک گرایش بازرسی فنی در دانشگاه شهید بهشتی گذراندند؛ و مجدداً پس از یک دوره فعالیت صنعتی به خارج از کشور اپلای کردند.

در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته مهندسی خوردگی در دانشگاه KU Leuven واقع در کشور بلژیک هستند و از این طریق به عنوان دانشجوی پژوهشگر در موسسه خوردگی فرانسه مشغول هستند.

در این مصاحبه ایشان ابتدا به معرفی خود پرداختند. سپس در مورد دانشکده نفت و فعالیت هایی که در طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی داشتند، از جمله اساتید آن دوران، وضعیت ظاهری و امکانات دانشکده، تشکل پادنا و ... تعریف کردند. بعد از آن دلیل شون برای عدم ادامه تحصیل بلافاصله بعد از دوره کارشناسی، تفاوت فضای تحصیلات تکمیلی با دوره کارشناسی را بیان کردند و در ادامه توضیحاتی را درخصوص پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود دادند. در این حین توصیه هایی نیز جهت گذراندن دوره خدمت سربازی ارائه دادند. ایشان با توجه به اینکه تجربه همکاری در ثبت اختراع و همچنین تاسیس شرکت داشتند مقداری در این خصوص نیز توضیح دادند.

در نهایت درمورد نحوه اپلای، مدارک مورد نیاز، چالش ها و هزینه های خارج از کشور و تفاوت بازرسی فنی در ایران و خارج از کشور صحبت کردند.

ایشان همچنین در طول مصاحبه توصیه های زیادی برای دانشجویان جهت ادامه مسیر تحصیلی یا شغلی داشتند.

میزبان این مصاحبه خانم زهرا رجبیه بودند. با ما همراه شوید و فایل صوتی کامل این مصاحبه را گوش دهید.



با صدای
محمد حسن زاده
زهرا رجبیه
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads