• 2 ماه پیش

  • 21

  • 01:30:26

مصاحبه با مهندس اسماعیل خواجه

نشریه مهندسی ایمنی و بازرسی فنی HIE Journal
0
توضیحات

در این مصاحبه در خدمت جناب آقای مهندس اسماعیل خواجه بودیم. ایشان فارغ التحصیل ورودی 87 دانشگاه صنعت نفت هستند که در حال حاضر در شرکت نفت و گاز پارس (POGC) به عنوان جانشین HSE معاونت عملیات و پشتیبانی و مشاور ارزیابی ریسک و ایمنی فرایند مبتنی بر ریسک (RBPS) مشغول به کار هستند.

ایشان مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی شیمی و مقطع کارشناسی ارشد را با گرایش HSE در دانشگاه صنعت نفت گذرانده اند و در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته Loss Prevention & Security Management در دانشگاه NorQuest واقع در استان آلبرتای کانادا هستند.

در این مصاحبه ایشان در ابتدا مقداری از زندگی خودشون قبل از ورود به دانشگاه گفتند. سپس در مورد نحوه ورودشون به دانشگاه صنعت نفت، فعالیت هایی که در طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی داشتند، دلیل شون برای ادامه تحصیل، دوران کارشناسی ارشد و تفاوت فضای آن با دوره کارشناسی، نحوه گذراندن مقطع دکتری، تفاوت فضای تحصیلی و شغلی حوزه HSE در داخل و خارج از کشور، چالش های ادامه تحصیل در خارج از کشور اعم از شرایط و هزینه های تحصیل، دلیلشون برای عدم تاسیس یک شرکت یا کسب و کار شخصی و ویژگی های شخصیتی و رفتاری موردنیاز یک فرد موفق در حوزه HSE صحبت کردند.

در نهایت خاطره ای شیرینی از جزوه نوشتن در دوران دانشجویی و مصائب درس شیمی آلی ناشی از آلمانی صحبت کردن استاد عالی قدر جناب دکتر نقی جدیدی را برایمان تعریف کردند.

در طی این صحبت ها ایشون توصیه های به شدت ارزنده ای در خصوص ادامه تحصیل، اشتغال، ارتقای مهارت تخصصی و بهتر زندگی کردن را برای ما ارائه دادند. همچنین کتاب هایی را جهت توسعه فردی معرفی کردند؛ از جمله "دوباره فکر کن" اثر آدام گرانت، "ذهن حواس جمع" اثر نیر ایال و "بی حد و مرز" اثر جیم کوییک.

میزبانان این مصاحبه آقای محمد هاشمی و خانم زهرا گنجی بودند. با ما همراه شوید و فایل صوتی کامل این مصاحبه را گوش دهید.



با صدای
اسماعیل خواجه
محمد هاشمی
زهرا گنجی ارجنکی
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads