• 1 هفته پیش

  • 0

  • 02:52

سرب مایع چیست و از کجا بخریم؟

معرفی محصولات شیمیایی
1
1
0

سرب مایع چیست و از کجا بخریم؟

معرفی محصولات شیمیایی
  • 02:52

  • 0

  • 1 هفته پیش

توضیحات

سلام به همه شنوندگان عزیز ! امروز در سری پادکست‌های معرفی مواد اولیه شیمیایی شرکت پیلار تجارت، به معرفی یک خشک کن شیمیایی بسیار خاص و کاربردی یعنی سرب مایع می‌پردازیم. پس با ما در بررسی این ماده شیمیایی شگفت انگیز همراه باشید...

سرب یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی ۸۲ و نماد Pb است که از کلمه لاتین "Plumbum" گرفته شده. این عنصر به رنگ سفید مایل به نقره‌ای است، اما وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، به دلیل اکسید شدن به رنگ خاکستری تغییر می‌کند. سرب در شرایط خاص به صورت مایع شفاف و کمی زرد رنگ ظاهر می‌شود که این ویژگی مایع بودن آن در دماهای پایین، کاربردهای بسیاری دارد.

در دماهای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد، سرب به عنوان یک خشک‌کن مؤثر عمل می‌کند و خصوصیات انعطاف‌پذیری دارد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، این است که در هوای آلوده به سولفور، سرب سولفید سیاه رنگ تولید می‌کند که باعث تیرگی و کاهش براقیت فیلم می‌شود.

سرب در صنایع مختلف مانند رنگ و رزین، جوهرسازی و ریخته‌گری کاربرد دارد. اما در رنگ‌های آلومینیومی به دلیل ویژگی‌های خاصش، توصیه نمی‌شود تا استفاده شود.

بد نیست تا این نکته جالب رو هم شما بدونید که نزدیک به ۶۰ درصد از تولید سالانه سرب در جهان از مواد بازیافتی به دست می‌آید.

در پایان این اپیزود، می‌خوام ازتون دعوت کنم تا اگر به خرید سرب مایع نیاز دارید با شرکت پیلار تجارت تماس بگیرید. ما در پیلار تجارت با تیمی متخصص و تجربه گسترده در

حوزه بازرگانی، آماده همکاری با شما عزیزان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت، با شماره ۰۲۱۷۷۷۴۰۰۰۳ تماس بگیرید.

ایزوپروپیل الکل


با صدای
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads