• 5 ماه پیش

  • 10

  • 04:10

قهوه در شیردهی

همه چیز راجع به قهوه
0
توضیحات

آیا میتوانید در دوران شیردهی قهوه مصرف کنید ؟

در این یادداشت به شما خواهیم گفت مصرف قهوه در دوران شیردهی برای کودک ضرر دارد یا خیر؟ همراه ما باشید.

مادرانی که به کودکان خود شیر می دهند نیازمند رعایت محدودیت های غذایی هستند، زیرا مقدار کمی از هر ماده غذایی که مصرف می کنند از طریق جریان خون وارد بدن کودک می شود. هر مادری بعد از تحمل نه ماه بارداری و محدودیت‌های زیاد، حالا می خواهد بداند با خیال آسوده می تواند یک فنجان قهوه بنوشد؟ خوشبختانه پاسخ به این پرسش مثبت است .

آیا کافئین باعث کاهش شیر مادر خواهد شد؟

نکته مهمی که باید بدانید این است که بخشی از کافئین موجود در قهوه وارد شیر مادر می شود. مطالعات نشان داده سطح کافئین موجود در شیر مادر یک تا دو ساعت بعد از خوردن قهوه به حداکثر میزان خود می رسد. طبق نتایجی که یک مطالعه قدیمی از 1984 از منبع معتبر، بین 0.06 تا 1.5 درصد از دوز کافئین قهوه مصرفی مادر، هنگام شیر دادن وارد شیر شده و به نوزاد می رسد.

نوشیدنی های رایج چه میزان کافئین دارند؟

طبق گفتۀ کارشناسان، مصرف حداکثر تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز برای مادران شیرده، مشکلی ندارد. این میزان، معادل چهار تا پنج فنجان چای یا دو تا سه فنجان قهوه است، اما نوشیدن آنها را خیلی ساده نگیرید، زیرا چای و قهوه جذب آهن را برای بدن شما سخت‌تر می‌کند و از آنجا که بدنتان در روزهای پس از زایمان برای تأمین انرژی به آهن نیاز دارد، به ویژه اگر دچار فقر آهن باشید، ممکن است مصرف زیاد چای هم برای شما کمی دردسرساز باشد. پس بهتر است مصرف چای و قهوۀ خود را به دو فنجان در شبانه‌روز محدود کنید.


https://ghahvedoon.com/breastfeeding-and-drinking-coffee/?unapproved=50&moderation-hash=20cc3485fdefa13b09c904826541c851#comment-50



با صدای
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads