• 4 ماه پیش

  • 1.4K

  • 01:15:27

اپیزود چهارم مجله‌ی شنیداری مکتب صبا

رادیو صبا، پادکست مجلۀ شنیداری مکتب صبا
2
2
0

اپیزود چهارم مجله‌ی شنیداری مکتب صبا

رادیو صبا، پادکست مجلۀ شنیداری مکتب صبا
  • 01:15:27

  • 1.4K

  • 4 ماه پیش

توضیحات

چهارمین اپیزود از مجله­ ی شنیداری مکتب صبا با تلاش جمعی از موسیقی دانان و موسیقی پژوهان در آستانۀ شصت و ششمین سالگرد درگذشت ابوالحسن صبا در دی ماه 1402برای شما تهیه شده است. نام و یادش جاودانه.

·        در بخش نخست، از قسمت چهارم پادکست رادیو صبا طینوش بهرامی مبحث جدیدی را در مورد تاریخ تکوین مبانی نظری آغاز می­کند. او در این بخش به توضیحاتی در مورد پیدایش مبانی نظری موسیقی در یونان باستان می­پردازد.

اطلاعات مربوط به این بخش از کتابی با عنوان اصلیِ هارمونیا نوشتۀ دکتر شهاب طالقانی استخراج شده است. علاقه مندان به تهیۀ کتاب میتواننداز طریق لینک زیر به سفارش و خرید کتاب اقدام کنند:

@gostarehpub

t.me/Gostarehpub

·        فرزام اعتمادی در ادامۀ مبحث جریانات موسیقی کلاسیک ایران در صد سالۀ گذشته گفت و گویی با آقای نیما خواجه نصیر طوسی آهنگساز، نویسندۀ موسیقی، مؤلف و استاد دانشگاه انجام داده و دیدگاه ­های وزیری را از منظری متفاوت بررسی کرده­ اند.

·        امیرعلی اردکانیان در این قسمت، بخش چهارم دیسکوگرافیِ و تاریخچه­­ ی ضبط موسیقی ایرانی را ارایه خواهد کرد

·        در قسمت چهارم از روایت ردیف صبا طینوش بهرامی گوشۀ سوز و گداز را، با ساز سه­ تار و نمونه ­هایی از اجرای این گوشه برای شما روایت می­کند.

·        پدیدار شناسی و فلسفه­ ی موسیقی عنوان این بخش از پادکست است که چهارمین قسمت آن توسط محمدصادق قیصری تقدیم شما می­شود. 


shenoto-ads
shenoto-ads