• 4 ماه پیش

  • 111

  • 14:33

نهنگ 52 هرتز داستان تنهاترین نهنگ دنیا به روایتی دیگر

رادیو اسموک
1
1
0

نهنگ 52 هرتز داستان تنهاترین نهنگ دنیا به روایتی دیگر

رادیو اسموک
  • 14:33

  • 111

  • 4 ماه پیش

توضیحات

پادکست رادیو اسموک

 اپیزود هفتم : نهنگ 52 هرتز


تنهاترین نهنگ دنیا 

عنوانی بود که نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۴ به یک نهنگ داد! قضیه از این قرار بود که تنهاترین نهنگ، نهنگی بود که دانشمندان او را از سال ۱۹۹۲ تحت نظر داشتند تا بالاخره علت تنهایی‌اش را کشف کردند!

محدودهٔ صوتی آواز نهنگ ها,بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است در حالی که آواز این نهنگ فرکانسی معادل ۵۲ هرتز داشت، در نتیجه توسط هیچ نهنگ دیگری قابل شنیدن و شناسایی نبود! این نهنگ که به خاطر فرکانس صدایش «۵۲ هرتز» نیز نامیده می‌شود، و تنهاترین نهنگ دنیا خوانده می‌شود که هیچ پاسخی برای نغمه‌های عاشقانه‌اش دریافت نمی‌کند. «۵۲ هرتز» نه تنها در فرکانسی به مراتب بالاتر می‌خواند، بلکه بسیار کوتاه‌تر و به دفعات بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های نهنگ می‌خواند، گویی به زبانی صحبت می‌کند که تنها خود آن را می‌فهمد و عجیب‌تر آن‌که در انتخاب مسیر مهاجرت خود هم هرگز مسیر سایر نهنگ‌ها را انتخاب نمی‌کند!


رادیو اسموک

 اپیزود هفتم : نهنگ 52 هرتز



این پادکست با افتخار تقدیم میشود به پدر پیپ ایران , ماسترو رحیمی عزیز




رادیو اسموک  Radio smoke

پادکستیست با محوریت فلسفه , درام و داستان های عاشقانه با چاشنیِ موسیقی که روایتگر بخش های خاصی از زندگی انسان هاست و هدف ظاهری آن همان طور که از نامش پیداست , لذت بردن از اسموک در هنگام شنیدنش است . اما در واقع این پادکست با هدف بالا بردن سطح احساسات و درک انسان از عشق , فلسفه و ماهیت وجودی اش ساخته شده است.




We speak the language of smoke!

ما با زبان دود سخن می گوییم!



پیج اینستاگرام:

Instagram.com/radio.smoke


 کانال تلگرام : 

radio_smoke


وب سایت رادیو اسموک :

https://radiosmoke.com


shenoto-ads
shenoto-ads