• 1 سال پیش

  • 15

  • 19:16

ما به همه متصلیم | سلفی کست اپیزود 35 | جمع بندی ترم یک

سلفی کست
1
توضیحات

همۀ تلاش من در سلفی کست برای اینه که شما به این باور برسید که فقط جسمتون نیستید و به همه چیز و همکس متصلید. درست مثل سلولهای تشکیل دهندۀ یک عضو که تک تکشون روی او عضو تاثیر دارن و از سلولهای دیگه تاثیرپذیری دارن، ما هم عضوی از جهانِ واحدِ زنده ای هستیم که روی اون تاثیر میگذاریم و تاثیر هم می‌پذیریم.

اگر این موضوع را بپذیریم باید خودمان را با کل جهان موجودی واحد بدانیم. باید برای همه چیز و همه کس احترام قائل باشیم و آنها را مثل خودمان دوست داشته باشیم. عطار عزیز ما در این مورد میفرماید:

عادل آن باشد که در ملک جهان***داد بستاند ز نفس خود نهان

نبودش در عدل کردن خاص و عام*** خلق را چون خویشتن خواهد مدام

با این نگاه سعادت ما به عنوان یک موجود اجتماعی سعادت جمعی است. سعدی شاعر گرانقدر ما در این مورد می فرماید:

کسی نیک بیند به هر دو سرای******که نیکی رساند به خلق خدای

ناخودآگاه جمعی یونگ، نگاه وحدتگرای عرفا، طرح مثُل افلاطون، صورت مثالي سهروردي،صور معنوي و روحاني زرتشت(فروهرها) ، آیات قرآن که میفرمایند ما از نفسی واحدیم، آزمایشات علمی که تاثیر محرک های مختلف را روی یک گونه نشان می‌دهند همه و همه نشانگر اتصال ما به یکدیگر هستند.

ما طبق تئوری جهان زنده دان الگین چیزی بیشتر از یک شانس و تصادفیم. ما خلقت هدفمندی داشتیم و عضوی از یک جهان واحد زنده هستیم. محیط، فرهنگ و دیگران در ساختار شخصیت ما تاثیرگذارند. در عین حال این ما هستیم که فرهنگ را میسازیم و در دیگران و محیط تاثیر میگذاریم.

ما به هم متصلیم، به همه متصلیم، همه چیز و همه کس.

ارادتمند شما : علی صادقی


shenoto-ads
shenoto-ads