اختلاف طبقاتی؛ نمایشی کمیک/ حادثه ای تراژیک
.
وقتی کی-وو پسر خانواده ی «کیم» به عنوان معلم خصوصیِ دختر خانواده ی پارک وارد خانه آنها می شود، محیط مناسبی پیدا می کند تا بقیه ای اعضای خانواده چهارنفره شان که شغل و وضعیت مالی مناسبی ندارند را نیز با عناوین شغلی مختلف وارد این خانه کند. اما با این حال، نقشه های متعدد آنها همیشه با موفقیت روبرو نمی شود و خانه ی آقای پارک، محل نزاع و کمشکش برای رسیدن به رفاه و زندگی بهتر می شود ...
این آخرین ساخته بونگ جون-هو به نام انگل، در روزهای اخیر به شناخته شده ترین پدیده سینمایی – و یا حتی فرهنگی – در دنیا تبدیل شده است. موفقیت در جشنواره ی کن و مراسم اسکار و تقریبا همه ی جشنواره ها امسال، این فیلم را به پدیده ی بی رقیب سال تبدیل کرده است . مساله اختلاف طبقاتی و نزاع بر سر رفاه و آسودگی اجتماعی، موضوع اصلی فیلم انگل را تشکیل می دهد. اما مهم تر از آن، چگونگی قرارگیری این مضمون در تار و پود داستان و تکنیک های روایی/نمایشیِ این کارگردان است. علاوه بر این، سبک ویژه ی بونگ جون-هو در حرکت بر روی مرزهای ژانر و تلفیق آنها با یکدیگر، موضوع بحث این روزهای منتقدین درباره ی اوست .
در بیستمین اپیزود از پادکست سینماسلف، برای دومین بار – پس از اپیزود چهارم و فیلم «خاطرات قتل» - به سراغ بونگ جون-هو رفتیم تا درباره فیلم انگل و ویژگی های سبک فیلمسازی او صحبت می کنیم. با ما همراه باشید .
قطعات موسیقی به کار رفته در این اپیزود همگی از آلبوم رسمی فیلم «انگل» و ساخته ی «جونگ جائیل» هستن: 1- The Belt of Faith 2- Moon Gwang Left 3- Zappaguri 4- Ghost 5- Ending 6- Soju One Glass
Get bonus content on PatreonHosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
اولین نفر کامنت بزار
دراکولا؛ تجسم یک ترس تاریخی در قاب سینما
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شنوتو است