• 1 سال پیش

  • 3

  • 01:49:28

E126 | میزگرد : نقش رسانه در توسعه کشور

عصر پرداخت
0
توضیحات

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر داود زارعیان استاد ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر امیر لعلی مدیر روابط عمومی بانک سینا، رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه پرداخت و دانیال خدابخش مدیرمسئول پایگاه خبری عصر بانک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت پرداخت نوین و بانک تجارت


از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد می‌شود، چرا که آزادی بیان و مطبوعات در کشورها می‌تواند به توسعه و تقویت اقتصادی، رشد فناوری، افزایش توانمندی کشورها و ایجاد فضای نقد و انتقاد دمکراتیک، که یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با فساد و گامی به سوی شفافیت است، یاری رساند.

به دلیل نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری مفاهیم و عقاید عمومی درباره موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، از همان ابتدا به مطبوعات، نام رکن چهارم را داده‌اند. مطبوعات می‌توانند در طول زمان بر افکار عموم تاثیرگذار باشند. از این‌رو، این ابزار پرقدرت، نقش بسزایی در افزایش اطلاعات و توسعه فرهنگ دارد. علاوه بر آن، از مطبوعات به عنوان ناظر بر عملکرد دولت در سراسر جهان یاد می‌شود. این ابزار از طریق اطلاع‌رسانی صحیح، روشن و دقیق از عملکرد دولتمردان، به مردم درباره فداکاری‌‌ها و خطاهای حکومت، آگاهی می‌بخشد. بنابراین اگر آزادی مطبوعات سلب نشود، آنها می‌توانند در پیشرفت و توسعه جامعه گام‌های موثری بردارند.

اینکه


با صدای
دکتر_داود_زارعیان_استاد_ارتباطات_دانشگاه_علامه‌طباطبائی
دکتر_امیر_لعلی_مدیر_روابط_عمومی_بانک_سینا
رسول_قربانی_سردبیر_پایگاه_خبری_راه_پرداخت
عبداله-افتاده

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads