• 5 سال پیش

  • 152

  • 09:52

آموزش کامل و جامع بورس به زبان ساده(قسمت اول) - داشتن اطلاعات لازمه سرمایه گذاری است

مدیر کار
3
توضیحات
بزارید اینطوری شروع کنیم یک شرکت یا کارخانه رو در نظر بگیرید فرض کنید این کارخانه یا شرکت رو به هزار قسمت تقسیم کردن و هر قسمت شده یک سهم از این کارخانه (یعنی هر سهم 0ر1% از کل شرکت) حالا اتفاقی که تو بورس میوفته چیه؟ افرادی که مالک این سهام هستند توسط کارگزارایی که وجود داره سهامشون رو خرید و فروش می کنن. البته در واقعیت تعداد سهام یک شرکت در بورس حتی به چندین میلیارد سهم می رسد.

چجوری قیمت یک سهم تعیین میشه؟
این امر بستگی به توافق عموم فعالان بازار بروی قیمت در زمان مشخص بوجود میاد. ها! یعنی چی؟ یعنی بسته به عوامل و فاکتورهای مختلف مثل سودی که شرکت به صورت مداوم در گزارش ها اعلام می کنه یا افزایش قیمت فروش، صورت های مالی که بصورت مداوم در طول سال اعلام میشه، طرح های توسعه، نوسانات نرخ ارز (اگر واردات و صادرات داشته باشه)، تحلیل های بنیادی شرکت، تحلیل های تکنیکی (نموداری) ، شایعات بازار، جو بازار و هزاران فاکتور دیگه عرضه ها و تقاضاها برای این سهم در یک نقطه به تعادل می رسند و قیمت تعیین می شه ،

حال با گذشت زمان این قیمت مدام در حال تغییر است چونکه این فاکتورهایی که در بالا گفتیم به صورت مداوم در حال تغییر هست و باعث میشه که عرضه یا تقاضا بهم بخوره و مجددا به قیمت جدیدی برسه که این دو کفه ترازو باهم برابر بشه .

با صدای

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads