• 7 ماه پیش

  • 36

  • 11:01

كشف رمز؛ دنیای پر رمز و راز یك نابغه ریاضی

کافه تهرون
0
0
0

كشف رمز؛ دنیای پر رمز و راز یك نابغه ریاضی

کافه تهرون
  • 11:01

  • 36

  • 7 ماه پیش

توضیحات

كافه تهرون (كشف رمز؛ دنیای پر رمز و راز یك نابغه ریاضی)

در این پادكست «كافه تهرون» شنونده بخشی از كتاب « كشف رمز » نوشته مای‌جیا و ترجمه حامد وفایی با اجرای آلبرت كوچویی و تهیه‌كنندگی بابك عرفان هاشمی باشید.

كشف رمز عنوان داستانی از نویسنده معاصر چینی مای جیا است كه اغلب به جهت آثارش در حوزه داستان‌های جاسوسی و پلیسی شهرت یافته است. مای جیا به سبب نگارش داستان‌هایی با محتوای امنیتی و جاسوسی به عنوان پدر ادبیات اطلاعاتی‌ـ‌جاسوسی چین شناخته می‌شود.


در بخشی از این كتاب می خوانیم كه :

فردی كه در سال ۱۸۷۳ سوار بر قایق های سایه بان دار كوچك چینی روستای تونگ جن را برای سفر به فرنگ و تحصیل ترك كرد، كوچك ترین وارث نسل هفتم خاندان معروف رونگ در جیانگ نن بود كه عمدتاً به كار تجارت نمك اشتغال داشتند. نامش رونگ زی لای بود كه بعد از سفر به فرنگ به جان لی لی تغییرش داد. همه بعد از او می گفتند این ته تغاری بوی نمك خیس خورده ای را كه با نام خاندان رونگ عجین شده متحول كرده و به بوی صفحات خشك و تمیز كتاب تبدیل كرده است؛ البته نوعی روحیۀ میهن پرستی و عشق به وطن را هم باید به این تغییرات روحیۀ خانوادگی اضافه كرد.


كاری از فضای مجازی رادیو تهران


علاقمندان علاوه بر سایت رادیو تهران می‌توانند این بسته تصویری را در صفحه ویژه رادیو تهران در آپارات به آدرس https://www.aparat.com/tehraan۳۶۰ و شنوتو با شناسه tehraan۳۶۰@بشنوند.


می‌توانید در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

 ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

|

 ۱۰:۱۵


با صدای
آلبرت کوچویی
دسته بندی‌ها

رده سنی
محتوای تمیز
shenoto-ads
shenoto-ads